TabelA:Kolom1 filteren op elk woord in TabelB:Kolom1

Status
Niet open voor verdere reacties.

postvoorad

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Beste forum leden,

Ik loop al een aantal dagen te knoeien met een filter maar het wil maar niet lukken. Ik probeer TabelA te filteren door gebruik te maken van TabelB. Hieronder een voorbeeld.

TabelA TabelB
Kolom1 Kolom1
Toetsenbord toetsenbord pc muis monitor
Muis laptop dockingstation
Toetsenbord Qwerty harddisk Zipdrive
Harddisk
MonitorX
MonitorY

Als TabelA nu wordt gefilterd op basis van TabelB dan wil ik het volgende resultaat zien

TabelA
Kolom1
Toetsenbord
Toetsenbord Qwerty
Muis
Harddisk
MonitorX
MonitorY

Ik wil dus dat op elk woord uit een record in TabelB gekeken wordt of deze voorkomt in TabelA

Docbuster,

Hartelijk dank voor je antwoord alleen is dit niet wat ik zoek. Hieronder een voorbeeld om het te verduidelijken.

Tabel1_______________________Tabel2
Kolom1______________________Kolom1
Muis________________________Muis Toetsenbord Laptop
Toetsenbord A
Toetsenbord B
Monitor
Harddisk

De computer onderdelen in Tabel2 staan allemaal in 1 record maar als ik ga filteren wil ik dat op elk woord wordt gefilterd. De filter moet dus het volgende resultaat geven

Tabel1
Kolom1
Muis
Toetsenbord A
Toetsenbord B

zo dan?
het is me niet duidelijk waarom je na filtering Toetsenbord A en Toetsenbord B als resultaat wilt zien niettegenstaande Tabel2 enkel Toetsenbord vermeldt.
Houdt dit niet het risico in dat je resultaat veel junk zal bevatten?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Docbuster,

Vanwege een heerlijke vakantie heb ik niet eerder kunnen reageren maar ik heb v2 van je oplossing uitgeprobeerd en dit is precies wat ik zoek. Hartelijk dank voor je reactie en omdat je niet snapt waarom iemand dit zou willen volgt hieronder nog een toelichting.

Ik heb hier een tabel met Servers en de software die daar op draait en ik heb een tabel met met software en de eigenaar. Om nu vast te identificeren onder wiens verantwoordelijkheid de server valt dien ik op basis van software de tabelen te koppelen. Waarschijnlijk raad je het al want de benaming van de software is niet overal gelijk omdat je bijvoorbeerd onderstaande gevallen tegenkomt.

Access
MS Access
Microsoft Access

In dit geval gaat het om access maar deze zijn dus niet te linken als ik niet op elk woord zou matchen. Na de match dient er natuurlijk wel een controle slag plaats te vinden maar dat laten we aan de eigenaar over omdat we hem de lijst overhandigen en vragen of hij wil aangeven welke software hij gebruikt. Als we niet op deze manier filteren dan krijgt de waarschijnlijke eigenaar een lijst met duizenden records terwijl met deze filter het er tientallen zijn.

Nogmaals dank voor de tijd en moeite om mijn probleem op te lossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan