Tabelhoogte automatisch aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter pat61
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pat61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik werk hier met Oracle Portal waar een scherm opgedeeld wordt in "regio's". In die regio's kun je allerlei "items" en zo aanmaken, die je afzonderlijk in html kunt bewerken.
Als je nu 2 "regio's" naast mekaar aanmaakt, neem ik aan dat Portal daar automatisch een soort tabel van maakt. Ik zou nu graag in het midden van die 2 regio's een vertikale lijn zetten, maar daar bestaat geen standaard commando voor. Het is dus niet te vergelijken met tabellen in html, of in Excel of Word of zo.
Ik zou wel tussen de 2 regios een derde regio kunnen aanmaken en daar zelf een tabelletje in zetten met enkel maar een vertikale lijn in, da's op zich niet moeilijk.

Maar nu mijn vraag: hoe zorg ik ervoor dat de hoogte van de lijn in die middelste tabel automatisch aangepast wordt aan de hoogte van de meest gevulde regio (links of rechts)? Ik kan manueel een bepaalde hoogte in pixels aangeven, maar dan moet ik de lijnlengte steeds manueel corrigeren als in één van de regio's links of rechts een item bijgezet of verwijderd wordt. Als ik "height=100%" ingeef, gebeurt er niets ('t is te zeggen, dan krijg je een piepklein lijntje te zien).

Je kunt met de style-tag leuke dingen doen.
Je kunt een class toekennen aan die cel met als achtergrond die lijn en die repeaten in verticale richting.

td.lijn { background-image:url('lijn.gif'); background-repeat:repeat-y; }​

Winelover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan