• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabellen aanmaken op basis van gegevens. data vanuit db

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
hallo,

ik moet vanuit een db gegevens ophalen en in tabellen zetten in excel 2010 maar hoe kan ik dat nu het beste oplosen want de data die ik terug krijg komt uit 3 tabellen hoe kan ik die nu het beste in een X aantal tabellen in excel krijgen (het ligt namelijk aan 1 tabel hoeveel of X word), het is X keer de zelfde datastructuur..

er is dus 1 tabel waarin verschillende "taken" staan en ik wil van elke taak een tabel maken (de hoeveelheid taken kan elke keer verschillend zijn)

vragen staan vrij

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb je al een databasequery gemaakt ?

is dat nodig dan .
ik bedoel ik heb alles uit de 3 tabellen nodig dus.
maar zou het sneller zijn als ik een query schrijf ??

Je hoeft niets te schrijven; kijk eens op het tabblad 'Data'.

ja oke dat probleem is opgelost maar nu zit ik nog met het probleem
hoe kan ik die nu het beste in een X aantal tabellen in excel krijgen (het ligt namelijk aan 1 tabel hoeveel of X word), het is X keer de zelfde datastructuur..

hoe kan ik die oplossen

Die vraag (en zeker het gewenste resultaat) is mij niet duidelijk.

Wat het punt nu eingelijk is is dat ik op basis van de ID's vanuit de DB een X aantal tabellen wil aanmaken van een vooraf gedefinieerde structuur. maar ik weet niet of het kan en Hoe het kan ..

Het is handig als je je vraag concreet maakt. Maak een workbook Database.xlsx met een sheet met een Takentabel, en dan heb je het nog over drie andere tabellen (drie sheets met ieder een tabel). Gebruik fictieve data die de structuur van de database tabellen duidelijk maakt. (Btw, wat voor db is het eigenlijk?)
Maak ook een tweede workbook Resultaat.xlsx en beschrijf wat en hoe: wat moet obv je database het resultaat worden en hoe komt dat tot stand (waar komt wat vandaan). Maakt deze procedure altijd een nieuw workbook aan of begin je al met een soort template?

De oplossing:
leg een connectie naar de database
lees de takentabel in (of minstens: bepaal het aantal taken)
Voor iedere taak
Maak de tabel voor die taak
Volgende taak
sluit de boel
Makkie ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan