tabellen automatisch koppelen door gebruik te maken van een pulldownmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

john614

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Hallo allemaal,
Ik heb een database gemaakt met daarin een aantal tabellen gekoppeld uit meerdere databases. Ik gebruik deze database voor meerdere verschillende projecten door de hele map met databases te kopieren onder een andere naam. Daarna ga ik via koppelingbeheer de gekoppelde verbindingen aanpassen. Wat ik eigenlijk wil is maar 1 basis database (voor alle projecten) waarin ik via een pulldown menu de naam van het project selecteer en dat dan automatisch de koppelingen aangepast worden. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt
John

Als ik het goed begrijp heb je één frontend database, waarin je formulieren, queries en rapporten etc. zitten, die in beginsel allemaal op tabellen zijn gebaseerd die dezelfde layout en indeling hebben, en wil je 'live' kunnen kiezen welke backend database je wilt zien in de formulieren. Vertaal ik het zo goed?

Hoi OctaFish,
Helemaal goed. Dat is precies wat ik wil. Ik moet nu steeds via koppelingbeheer de tabellen koppelen en dat zijn er best wel veel. Het zoo heel handig zijn als je gewoon het project kunt wijzigen m.b.v. een pulldown menu waar de diverse projecten in zitten. De projecten staan altijd op de D schijf onder D:\GMprojecten\NaamProject\Warehouses waarin NaamProject variabel is en zou moeten voorkomen in het pulldownmenu.
Groet,
John

Omdat het weinig zin heeft om een compleet antwoord hier te herhalen, een linkje naar een prima artikel waarin de techniek wordt uitgelegd. Je hoeft hier alleen de variabele strBackEnd anders te vullen, bijvoorbeeld vanuit een keuzelijst met alle beschikbare backends. Die je weer automatisch kunt vullen op je formulier met het DIR commando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan