tabellen automatisch samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appell

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hoi,

Ben nog een nieuweling wat betreft access. Ik zit met het volgende probleem. Heb meerdere tabellen die aan de hand van een gekozen scenario vooraf gegenereerd worden.

Nu wil ik dat deze tabellen automatisch samengevoegd worden naar 1 tabel. Omdat de tabellen afhankelijk van de gekozen scenario kunnen verschillen dus meer of minder tabellen vraag ik me af of het mogelijk is een standaard automatisering te regel met bijv VB om automatisch tabellen samen te voegen onafhankelijk van de hoeveelheid tabellen er gegenereerd worden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben met mijn uitleg.

• Automatisch samenvoegen van tabellen naar 1 tabel

Onafhankelijk van de hoeveelheid gegenereerde tabellen een automatisch samenvoeging regelen naar 1 tabel

Alvast bedankt!

Voor een juiste inschatting van het probleem moet ik eigenlijk weten wat voor soort tabellen je dan wilt samenvoegen. Op zich kun je het proces wel automatiseren, maar dan moet je, voor het gemak, werken met gestandaardiseerde tabelnamen, zoals Import_1, Import_2 etc. En het is belangrijk dat je de Veldnamen kunt synchroniseren. Je kunt niet zomaar zeggen: gooi alle records uit tabel 1 in tabel 3, en alle records uit tabel 2 ook in tabel 3. De tabel-layout moet wel hetzelfde zijn.
Dus graag meer uitleg over de structuur van de samen te voegen tabellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan