tabellen bij tabellen, formulieren bij formulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
ik volg het vak access en heb er een vraagje over

in de eerste foto
ScreenHunter_01Dec171712.jpg


in het navigatiepaneel kan je zien dat de tabellen en formulieren door elkaar staan ; ze staan gerangschikt d.m.v. hun naam (in dit geval staat onder het titeltje vakken een formulier en een tabel) het betreft hier een zelgemaakte database... de databases uit de lessen hebben een indeling d.m.v. het type , niet d.m.v. hun naam

welnu hoe krijg ik het zoals in deze foto?? (studenten zowel onder tabel zowel onder formulier...)
ScreenHunter_02Dec171712.jpg


dus formulieren bij formulieren en tabellen bij tabellen... in de eerste foto kan je zien dat achter alle elementen staat over welk type het gaat (je kan tbl_ of frm_ voor de naam van de tabel of formulier schrijven... dat weet ik al...),maar dit zorgt er niet voor dat ze per type worden gerangschikt (ten minste hoe ik het gedaan heb; eerst zonder voorvoegsel en dan gewijzigd, niet van in het begin het voorvoegsel gebruikt...)


er moet toch een manier zijn om deze per type te rangschikken??
 
Die is er ook: als je op de knop met de pijl naar beneden klikt (geloof ik; het kan ook de knop met de pijltjes naar links zijn...) dan vind je het indelingsmenu; daar kies je de optie <Objecttye>.
 

Bijlagen

  • Navigatieknoppen.jpg
    Navigatieknoppen.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 51
ok, thx ........:thumb:

maar er is dan nog iets dat niet klopt met de gemaakte en reeds bestaande databases...

in de gemaakte, als ik een tabel open, kan ik het niet maximaliseren (of minimaliseren) tot de maximale grootte tot net onder het lint (er is alleen de optie sluiten (een X-je))
er is wel een tabelnaam die uitsteekt (links), maar waar ik op doel staat boven rechts van de geopende tabel...

als het niet duidelijk is maak ik wel een screenshot...
 
Laatst bewerkt:
Doe maar een schermschot erbij; het kan zijn dat de db in tabs staat, maar aangezien ik niet zo'n liefhebber van 2007 probeer ik er zo min mogelijk mee te werken, dus moet ik ook een beetje zoeken... ;)
 
ok, de eerste is wat ik zelf heb gemaakt :
ScreenHunter_01Dec172340.jpg



en de tweede is een voorbeeld van in de klas
ScreenHunter_02Dec172340.jpg


en bij de tweede heb je ook al die kruisjes ervoor....
 
Dat dacht ik al, tabs in de vensterbalk...

Kijk maar eens naar de db instellingen:
 

Bijlagen

  • Overlappende vensters.jpg
    Overlappende vensters.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 36
ok, ik wil wel , maar ik weet niet waar die opties precies staan (ben een newbie in access)
 
Ik vrees dat ik jouw situatie niet kan nabootsen; bij mij doet-ie precies wat-ie moet doen: als ik tabs gebruik, dan zit het er uit als plaatje 1, zet ik de optie op Overlappende vensters dan gaat het prima, en heb ik plaatje 2. Zoals het hoort dus... Ergens ben ik daar natuurlijk wel blij mee, want ik heb ook liever dat-ie het goed doet, en niet verkeerd ;)
Kun je een voorbeeldje posten, want dat zoekt wat makkelijker...
 
De database met het probleem; kun je die zodanig verkleinen/opschonen dat je hem kunt mee posten?
 
ok , is niet nodig, ik denk dat het toch de juiste oplossing was...

ik had namelijk vergeten om het eerst terug te sluiten, werkt perfect... thx....;)
 
Da's mooi! Ik begon al aan mezelf te twijfelen...
Mag je de vraag nog op opgelost zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan