• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabellen combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

caja52

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Beste,

Ben al een poosje bezig om deze uitslagen werkend te maken.

Het betreft een competitie van een hengelsportvereniging van 10 wedstrijden.

Tabblad “Deelnemers” is de start van het invullen van de gegevens, de deelnemers, welk vak en de datums. Dit is elk jaar anders!! De wijzigingen in de tabel “Deelnemers” moet automatisch overgenomen worden in de tabel “vangstresultaten”

Zie Tabblad “vangstresultaten” de bedoeling is dat de tabel Deelnemers en vangstresultaten één tabel wordt. Dit is omdat ik met de formule SORTEREN.OP(FILTER(

De juiste uitslag op volgorde wil krijgen.

OP blad 3 is dit wel het geval maar wanneer de Tabel “vangstresultaten7” wijzigt dan werkt deze formule niet meer.

Ik denk dat de oplossing in Power Query’s is te vinden. Ben hier al even mee bezig geweest maar kom er niet uit.

Wie kan mij helpen en naar de juiste richting verwijzen?

Bijlagen

hoe moet er gesorteerd worden?
Op het gewicht?

Komt dit een beetje in de richting v.w.b. het samenvoegen van de 2 query's?
Tip:
Als je één invullijst(tabel) maak van alle datums, vakken en van alle gegevens die je hebt dan kan je de div. query's opdelen, filteren, sorteren en weet ik wat je allemaal wilt.
En zorg voor geen samengevoegde cellen.

Bijlagen

Bedankt voor het voorbeeld maar dit is niet wat ik bedoel. IK ga nog eens eens proberen of ik met Query's en verbindingen het opgelost krijg.

Bedankt

Groetjes Caja

Beste,

Bedankt voor je reactie, sorry voor de late reactie ben ziek geweest. Je hebt het programma helemaal gewijzigd en is werkbaar zo op mijn éérste indruk. Bedankt hiervoor!!

Ben bezig om in Power Query meer te gaan gebruiken weet jij of hiervoor een boek of online iets te vinden is?

Grt. CaJa

@caja52
Online is er zat te vinden.
B.v. YouTube als je daar eens zoekt op power query.
Je wilt niet weten wat je dan voorgeschoteld krijgt.
Daar dien je dan iets te zoeken wat in beetje voor jou van toepassing is.

Bedankt voor je antwoord .

Heb iets gedownload waar ik mee verder kan met Power Query.

Ik zie dat je zelf de VBA code hebt aangemaakt. Ik wil dit ook leren. Heb nu altijd de macro opgenomen. Dus heb ik voor de toekomst nog wel het e.e.a. te leren.

Ik heb intussen het programma wat beter bekeken de toekenning van de punten is niet helemaal juist.

Kun je mij hierin helpen?

Als voorbeeld Vak B wedstrijd 1
Kolom C Kan een "A" of "B" of "N" ingevuld worden.

Toekenning punten:

A = Afgemeld : Aantal deelnemers met resultaat + 1 = 16
N = Niet afgemeld: Aantal deelnemers = 18
S = Gestopt met deelname: per deelnemer zelf een beslissing nemen.

Grt. CaJa

Bijlagen

Ja o is ook een resultaat deelnemer heeft wel mee gedaan maar niets gevangen.

A = afgemeld krijgt het aantal deelnemers met resultaat + 1 en dat is dan 16.

Bedankt voor je reactie.

"A" is goed gewijzigd!!

Onderstaande is nog niet juist.

Wanneer N in kolom C is ingevuld dan is het: Aantal deelnemers = 18. Uitkomst moet dan ook 18 zijn.

Ik ga dit proberen zelf te wijzigen.

Grt. CaJa

Beste emields,

Allereerst de beste wensen en een gezond 2025!!

Bedankt voor wat je allemaal gedaan hebt.

Wanneer ik nu zelf iets wil wijzigen en door wil kopiëren loop ik er tegen aan dat elke keer de werkbladen beveiligd worden. Op tabblad B zijn er regels verborgen en die krijg niet zichtbaar. Ik vermoed dat er ook nog een tabblad verborgen is en deze krijg ik niet zichtbaar. IK heb wel in VBA gekeken maar hier kom ik nu niet mee verder. Moet dit nog leren!
Mijn vraag is nu: Kun je het programma eenvoudiger maken zodat ikzelf nog e.e.a. aan kan toevoegen/wijzigen. Het beveiligen doe ik dan zelf instellen.

Grt. CaJa

beveiliging is er af, en defilter is ook verwijderd. ik vraag me enkel af hoe je een en ander wil aanpassen als je niet weet hoe excel werkt. het bestand doet toch wat je wil?

Bijlagen

Beste emields,

Bedankt voor je info, VBA is voor mij nieuw en heb hier nooit iets mee gedaan. Wel met het opnemen van macro's. Dat ik niets van Excel weet dat is jou mening. De vraag in het begin was om tabellen te combineren en zeker niet om een heel programma te maken. Ik dacht dat Helpmij bedoeld was om mede Excel gebruikers te helpen en de juiste richting aan te wijzen. Maar nogmaals bedankt ik heb er zeker iets van geleerd.

Grt. CaJa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan