Tabellen en relaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Kan iemand eens kijken of de tabellen en relaties kloppen in deze db. Ik ben met een db bezig en heb wat moeite met de relaties.
Ik ben een db aan het maken voor Repair Cafe en wel een reparatie aanmeldings db tje. Dit moet gaan registreren wie welke reparatie aanbiedt wat voor reparatie het is en wie hem repareert.
In de bijlage het overzicht.Relatie.jpg

Je tabellen zijn een beetje summier, maar de relaties an sich kloppen wel. Alleen zitten er wel veel herhalende gegevens in de tabel Aanmelding wat betreft het aangemelde apparaat. Dat kun je beter in een aparte tabel opnemen, en een ApparaatID koppelen.

Da's beter :). Wat betreft reparaties kun je (vermoed ik) ook nog wel een tabel [tOnderdelen] gebruiken, of doe je daar niet aan? En is een altijd één registratie, of heb je ook nog een actieveld, en ga je verschillende activiteiten op een reparatie vastleggen? In dat geval heb je daar ook een aparte tabel voor nodig.

Onderdelen is nog toekomstmuziek (wij zijn een "rondreizend circus") en voorlopig logistiek niet haalbaar.
Wat bedoel je precies met actieveld?
De bedoeling is om met de db in de eerste plaats statistische informatie te krijgen of er apparaten van hetzelfde merk en type zijn die gelijkaardige klachten vertonen. Daarnaast willen we onze klantenkring graag beter leren kennen.

In je huidige db maak je per reparatie één record. In dat record moet je dus alles bijhouden. Ik beheer zelf ook een incidenten database, dus ik weet wel ongeveer wat er allemaal bij komt kijken om die goed in te richten. En één van de aspecten bij ons is dat meerdere personen iets doen met een melding. En al die handelingen wil je dus registreren. Dat gebeurt in een aparte tabel die is gekoppeld aan de meldingen. Dus voor elke melding waar een nieuwe handeling wordt gedaan, wordt in die tabel een nieuw record gemaakt dat is gekoppeld aan de hoofdmelding. Op die manier kun je ook met meerdere personen aan een melding werken, want de persoon koppel je aan de actie, niet aan de melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan