Hallo,
Ik probeer via een aantal tutorials een dynamische RSS feed te maken.
Hiervoor heb ik bepaalde gegevens nodig uit de database.
Deze staan echter in meerdere tabellen en krijg het maar niet voor elkaar deze op de juiste manier op te vragen en samen te voegen.
De tabellen met bijbehorend benodigde kolommen zijn:
products
|_ products_id
|_ products_image
|_ products_price
|_ products_date_added
products_description
|_ products_id
|_ products_name
|_ products_description
products_to_categories
|_ products_id
|_ categories_id
categories_description
|_ categories_id
|_ categories_name
Wat ik graag wil is het volgende;
Stap - 1 - Haal alle producten uit de tabel "products" waarbij de kolom "products_status" de waarde "1" heeft.
Stap - 2 - Voeg hier aan toe de waarden uit de tabellen "products_description" en "products_to_categories" waarbij de resultaten "products_id" overeenkomen met de opgehaalde product_id's in Stap - 1.
Stap - 3 - Voeg hier aan toe de waarden uit de "categories_name" van de tabel "categories_description", waarbij de waarde "categories_id" uit de tabel "categories_to_description" overeen komen met de waarde "categories_id" uit de tabel "products_to_categories".
Het resultaat welke ik hiermee probeer te krijgen zou dan moeten bestaan uit:
1 - Product ID
2 - Product plaatje
3 - Product prijs
4 - Product datum
5 - Product status
6 - Product naam
7 - Product omschrijving
8 - Categorie ID
9 - Categorie naam
Ik heb al vele dingen geprobeerd via voorbeelden van JOIN, INNER JOIN, WHERE, UNION, etc., maar mijn kennis van MySQL en php is helaas onvoldoende om hier een juiste query voor te maken.
Ik zou het zéér op prijs stellen iemand mij hierover zou kunnen adviseren.
Alle hulp is van harte welkom.
Ik probeer via een aantal tutorials een dynamische RSS feed te maken.
Hiervoor heb ik bepaalde gegevens nodig uit de database.
Deze staan echter in meerdere tabellen en krijg het maar niet voor elkaar deze op de juiste manier op te vragen en samen te voegen.
De tabellen met bijbehorend benodigde kolommen zijn:
products
|_ products_id
|_ products_image
|_ products_price
|_ products_date_added
products_description
|_ products_id
|_ products_name
|_ products_description
products_to_categories
|_ products_id
|_ categories_id
categories_description
|_ categories_id
|_ categories_name
Wat ik graag wil is het volgende;
Stap - 1 - Haal alle producten uit de tabel "products" waarbij de kolom "products_status" de waarde "1" heeft.
Stap - 2 - Voeg hier aan toe de waarden uit de tabellen "products_description" en "products_to_categories" waarbij de resultaten "products_id" overeenkomen met de opgehaalde product_id's in Stap - 1.
Stap - 3 - Voeg hier aan toe de waarden uit de "categories_name" van de tabel "categories_description", waarbij de waarde "categories_id" uit de tabel "categories_to_description" overeen komen met de waarde "categories_id" uit de tabel "products_to_categories".
Het resultaat welke ik hiermee probeer te krijgen zou dan moeten bestaan uit:
1 - Product ID
2 - Product plaatje
3 - Product prijs
4 - Product datum
5 - Product status
6 - Product naam
7 - Product omschrijving
8 - Categorie ID
9 - Categorie naam
Ik heb al vele dingen geprobeerd via voorbeelden van JOIN, INNER JOIN, WHERE, UNION, etc., maar mijn kennis van MySQL en php is helaas onvoldoende om hier een juiste query voor te maken.
Ik zou het zéér op prijs stellen iemand mij hierover zou kunnen adviseren.
Alle hulp is van harte welkom.