tabellen omzetten in tekstbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Ik heb nu een redelijk grote database maar nu wil ik bepaalde gegevens uit een tabel halen en deze mailen.

Weet iemand ook hoe ik m.b.v. een button automatisch een tekstbestandje kan opslaan?

Vb: Ik heb een tabel met de naam "leden"
Deze wil ik met een button opslaan op mijn harddisk in de vorm van een tekstbestand zodat ik het makkelijk kan inlezen in Word of kan mailen.

Nog mooier zou het zijn als ik op de button klik en er wordt gevraagd hoe het bestandje moet heten en waar hij terecht zou komen maar misschien is dat al een te grote stap.

Als je in acces de tabel opent,kan je kiezen voor publceren met WORD. Word opent een document. In dit document kan je dan de gewenst velden invoegen.

En is dit dan ook mogelijk in een formulier?

Want het probleem is ook dat ik dan elke keer Word moet openen, dan de velden moet gaan samenvoegen en dan krijg ik pas de gewenste gegevens.

Het liefste zou ik het hebben dat ik meteen de tabel naar Word kan kopieren zonder meerdere handelingen te verrichten.

Of (een gedeelte van) de tabel opslaan in een *.txt bestand.

Met een formulier is het niet mogelijk zover ik weet. Enkel met tabellen en rapporten.

Alles kan.
Je kunt met behulp van code de inhoud van de velden op een formulier naar een .txt bestand schrijven.

De code ziet er ongeveer als volg uit:

Dim strBestand As String
Dim intFileNr As Integer

strBestand = "C:\JouwBestand.txt"
intFileNr = FreeFile()

Open strBestand For Output As #intFileNr
Print #intFileNr, me![EenVeldOpJeFormulier]
Close #intFileNr

Hiermee heb je één van de velden op je formulier naar een .txt bestand geschreven.

Hallo,

Mailen kan als volgt, je maakt een macro en kiest objectverzenden deze macro kun je vervolgens koppelen aan een button.

Ik heb er een plaatje bijzitten hoe je de macro moet instellen, spreekt redelijk voor zich, maar als je "bepaalde"gegevens wil mailen kun je beter een query bij objecttype instellen en in de query instellen welke gegevens je wil mailen.

Voor exporteren naar word gebruik je in de macro "uitvoerennaar" je moet dan van te voren wel een rapport maken, naar dit rapport verwijs je in de macro, het is volgens mij niet mogelijk dat access om een bestandsnaam vraagt deze vul je in in de macro, ecter als je de macro de 2e keer laat lopen krijg je de melding öpgegeven bestand betsaat al"klik je op "nee"krijg je de mogelijkheid om een andre naam in te vulle, dus komt het nog goed.

Dit is volgens mij wat je bedoelt zoniet of is het niet helemaal duidelijk dan zie ik dit hier wel.

Bijna bij de oplossing, Bartuls!

Waarschijnlijk heb ik het niet goed omschreven!

Ik bedoel, is het mogelijk om een knop op een formulier te plaatsen en als er op de knop wordt geklikt dat dan gegevens van een tabel in een *.txt bestand wordt geplaatst?

Laatst bewerkt:
Dave, bedankt voor je reactie..

ik weet niet of je een voorbeeldje erbij had gedaan (wat ik uit de tekst opmaak) maar die zit er niet bij.

nee ik mis hem ook ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb maar het lukt me niet, als je wil wil ik ze mailen.

Als je het wil mailen, heel graag.
In mijn profiel staat mijn mailadres.

Gr. The Strange Bird.

Ik zie je e-mail adres niet ik heb je via helpmij.nl een mail gestuurd met mijn mail adres

Ik heb je mailtje ontvangen dave.
Helaas is het niet gelukt.

Ik hoop dat Bartuls nog een aanpassing kan geven?

Kun je de een deel van de database op het forum zetten het gaat mij alleen om de tabal welke je wil exporteren en of mailen, dan zet ik de macro's erin, als dat het probleem is tenminste.

Als er prive gegevens instaan gooi je ze eruit (maak eerst een copy in een nieuwe database) je mag me ook prive mailen.

Inderdaad, daar gaat het helemaal om.:thumb:

Dus ik wil het kunnen exporteren naar een *.txt bestand om te kunnen mailen

En als het mogelijk is zou het ook erg makkelijk zijn dat het meteen in een E-mail programma komt te staan. (of in Word)

Ik zal het je maar niet aandoen om de complete database te gaan mailen want die is nogal aan de grote kant.

Het gaat met echt om deze functie.

Beide alvast vriendelijk dank voor jullie hulp.

Bijlagen

Als het goed is heb je al een prive mail welke ik heb verstuurd vanuit access, ik heb de macro's erin staan, ik weet niet of je weet hoe je ze in jouw database moet krijgen dus wellicht is het volgende ten overvloede, klik de macro met de rechtermuisknop aan en exporteer deze naar jouw database, je moet alleen de macro's nog aanpassen met de door jouw gewenste e-mail adressen en opslagplaats voor het word documenr, dit document kan er raar uitzien maar dan moet je het papiierformaat op landscape zetten.

Ik heb er (nog) geen knoppen ingezet ik weet niet of jouw dit lukt anders geef even een seintje dan maak ik dat ook nog.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Bijlagen

Ik ben ontroerd!

Dit is precies wat ik bedoelde.
Ik ga er vanavond nog eens even mee rommelen om te kijken of ik het in mn database kan krijgen maar het werkt prima!

Vriendelijk bedankt ik laat je nog weten of het gelukt is.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan