• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabellen openen aan de hand van waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

abevleeming

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Hoi Allemaal,

Na hier ontzettend vaak geholpen te zijn door het hele forum door te spitten loop ik nu tegen iets aan waar ik geen oplossing voor kan vinden en onvoldoende verstand heb.
Ik wil namelijk aan de hand van waardes (tussen de 0 en 10) een aantal tabellen aan laten maken die vervolgens weer hun formaat aanpassen aan de hand van daarin opgegeven waarden. Het klinkt allemaal een beetje gek zo dus heb ik een bestand aangemaakt met hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.

In het eerste tabblad is een overzicht met hyperlinks naar de andere tabbladen. In de twee volgende tabbladen heb ik een tweetal voorbeelden weergegeven hoe het uiteindelijk moet worden en daarna in stappen hoe ik tot dat resultaat wil komen. Ik heb geel gearceerd wat ik wil laten veranderen door de groen gemarkeerde waarden te veranderen (en op de "maak aan" knop te drukken)

Bekijk bijlage Overzicht hogescholen Helpmij.xlsx

Volgens mij is het handigste om hier Macro's voor te gebruiken maar ik heb daar (nog) onvoldoende kennis voor om dit zonder hulp te doen:(

Ik hoor graag welke oplossing hiervoor geschikt is en of dit wel het handigste is om met excel te doen.

Alvast heel erg bedankt!

Met een macro kan dit denk ik wel. Maar is dit om een soort van inschrijflijst te maken? Of heb je alle data al en wil je hiervan mooie overzichtjes per hogeschool en deelraden maken? In het laatste geval zou ik ervoor kiezen om alles in een tabel te zetten en vervolgens dmv een draaitabel het e.e.a overzichtelijk maken. Zie tabjes "Database" en "Dt_Database".

Bijlagen

Hoi Sorry voor de late reactie, Ik had met de eerste keer openen jouw voorbeeld niet gezien. Heel erg bedankt.
Helaas heb ik nog bijna geen informatie en zal ik die in de loop van het jaar allemaal verschaffen. Daarom zou ik het wel prettig vinden om een apart blad per hogeschool te hebben om het enigszins overzichtelijk en makkelijk aanpasbaar te maken. Daarom heb ik liever een paar goede macro's zodat er nog jaren gebruik gemaakt kan worden van dit bestand.

Hee, ik ben uiteindelijk maar wat met Access gaan proberen. Ben nu een groot eind op weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan