Tabellen samenvoegen in 1 tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris V

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
(Contact)Tabellen samenvoegen tot 1 formulier

Hallo allemaal,

Ik ben aan het leren en oefenen met access 2007 en kom er niet meer uit.

Ik heb een aantal contact tabellen gemaakt bv. privè, relaties en personeel. De structuur is precies hetzelfde, nu wil ik eigenlijk een formulier waar ik ingeef de naam van 1 van deze 3 tabellen zodat ik alleen die relaties krijg die ik wil zien.

Heb een tabel totaal gemaakt die ik via relaties de tabellen koppel maar doe iets niet goed, heb zelf het megahandboek access 2007 aangeschaft maar kom er niet uit.

Wie heeft er een tip of hint.

Bij voorbaat dank,
Chris

Laatst bewerkt:
Je moet de tabellen privè, relaties en personeel samenvoegen in de tabel Personen je voegt dan een veld toe waarin je aangeeft of de persoon privè, relaties of personeel is. Als een persoon prive en ook een relatie is zou je kunnen overwegen nog een veld "relatie" toe te voegen of een tabel prive te maken waarin je alleen de ID van de persoon opneemt. Je kan dan ook een tabel relaties en personeel aanmaken waarbij je steeds niet meer opslaat dan het ID van die persoon. Als je kiest voor de laatste dan ben je genormaliseerd bezig, en dat is goed.
Als je nu alle relaties wilt zien dan maak je een query waarbij je de tabel Personen aan de tabel Relatie koppelt. Je krijgt dan alleen de relaties te zien.
Als je wilt zien of een Persoon een relatie is en/of personeel, gebruik dan left of right joins.

Enjoy!

Bedankt Guus voor je reactie,
Als ik het goed begrijp maak ik een tabel waar ik iedereen samenvoeg, ik heb ieder tabel een veld gegeven prive, relatie en personeel. hier heb ik ook formulieren van gemaakt.

Eigenlijk moet ik alle formulieren verwijderen en 1 formulier maken die gekoppeld is aan alle tabellen waar een pop-up box komt waar ik kan kiezen uit prive, relatie en personeel.

Mijn bedoeling is eigenlijk simpel gezegd ik gooi alle relaties die ik heb in een database en als ik onderweg of waar dan ook iets moet opzoeken ik deze makkelijk kan vinden.

Met de techniek van deze dag wil ik eigenlijk een mobiel aan schaffen die deze acces database aan kan ik dacht bijvoorbeeld een iphone (weet niet of deze het kan) en dat ik dan een relatie ingeef en dat ik met een vinger toets de juiste persoon bel.

Ik ga met jouw advies aan de slag maar laat de vraag nog even open voor eventueel nog een bruikbare tip. Vind access een schitterend programma en wil er nog veel van leren.

Gr Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan