tabellen wel bewerken en aantal niet bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

elagas

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo, Ik heb mssql tabellen gekoppeld aan mijn accessdatabase, echter nu zijn er een aantal tabellen waar ik wel in kan bewerken en een aantal die ik niet kan bewrken of toevoegen. Waar kan dit aan liggen. Bij voorbaat dank

Dat lijkt me zelf sterk, Het waren namelijk accestabellen, ik heb een upsize wizard gebruikt en deze tabellen laten koppelen.

Toch zou het wel kunnen dat er een veld conflict is, kijk eens bij connectionstrings

Overigens heb ik het zelfde probleem maar ik heb er nog geen tijd gehad om er in te duiken, Ik werk nu met MySql manager maar dat is allemaal wat omslachtiger.

Ik volg je bevindingen met grote interesse.

Kun je de structuur eens als gescript tekstbestand plaatsen?

In de server management studio rechtsklikken op de tabel, en dan script as: create table to new file kiezen.

En wat gaat er nu fout in de tblVerleningen? Ik kan gewoon records toevoegen en verwijderen vanuit access, dus wellicht dat het om een andere tabel ging?

En wat gaat er nu fout in de tblVerleningen? Ik kan gewoon records toevoegen en verwijderen vanuit access, dus wellicht dat het om een andere tabel ging?

Ik had de tabellen geupsized via access en door access zelf laten koppelen, hier is het fout gegaan. Nu ik alle tabellen verwijderd heb en opnieuw heb gekoppeld doet deze het wel. Nu kom ik alleen bij een volgend probleem. Ik heb een aantal subformulieren op mijn hoofdformulier, alleen in die subformulieren geeft hij als er niets is ingevuld een formulier weer zonder invulvelden. Nu heb ik geprobeerd met docmd.gotorecord, , accnewrec.
Alleen geeft hij nu een melding over dbSeeChanges(zie bijgevoegd bestand)
Ik zou absoluut niet weten wat ik hiermee aanmoet. Is er iemand die me hier wat verder mee kan helpen.

Bijlagen

• Melding.JPG
    Melding.JPG
    17,9 KB · Weergaven: 45
1 minuut googelen leerde mij dat velen dit probleem al gehad hebben.
Zonder je database is het niet mogelijk te kijken wat er precies aan de hand is.
Dit zijn de zaken waar je op moet letten:

1) Each table must have a primary unique key associated with it or the
upsizing fails on that table.
2) When using OpenRecordset, specify the following options dbOpenDynaSet,
dbSeeChanges (I think you can also use dbsqlpassthrough as well)
3) DoCmd.RunSQL is hit or miss use Currentdb.Execute instead.
4) Don't use DAO if you can. I know it seems obvious, but the bug I have
been chasing tail for was a bug in DAO itself and one the developer did not
count on earlier. We had upgraded the systems to WIN 2k sp3 and office 2k
sp3 recently.. This brought all of the appropriate subsystems up to date..
jet, DAO, MDAC, and ado. DAO 3.6 has a bug closing connections, it doesn't
do it consistently. This is why I kept getting the crash in MSACCESS.exe
and why it was inconsistent from WIN 2k to NT 4 (which did not have DAO 3.6
on it)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan