tabellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejomaas

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een site gemaakt in Dreamweaver en alles werkt zoals verwacht alleen 1 dingetje niet. Ik heb een tabel geplaatst met daarin een kop en het navigatie gedeelte alleeen in Internet Explorer 6 en ook in 7 (werk zelf op de Mac) is er een vertikale verschuiving van een aantal pixels. In Firefox, Opera en Safari is dit niet het geval... Om het een en ander duidelijk te maken hierbij een plaatje en de link naaar de voorlopige plek van de site. Geen idee of dit toegstaan is, zo niet bij voorbaat excuses...

http://home.kabelfoon.nl/~dejomaas/Mini/mini_occasions.html

Bijlagen

• verschuiving.jpg
    verschuiving.jpg
    8,6 KB · Weergaven: 23
het lijkt erop dat je bij de instellingen van je tabellen vergeten bent een rand uit zetten. Deze staat nog aan met een breedte van 1 of 2 pixels. Zoals ik het zie is het de tabel waarin de merken Renault - Mini - MG - Rover staan.

[off-topic]

zo'n rode Clubman wars mijn allereerste auto..
Jammer dat er een grille in die blauwe is gezet, da's niet origineel toch?

[/off-topic]

Wauw...wat een snelle reactie... Thanks... ik dacht in eerste instantie precies het zelfde... maar ik kan echt niks vinden wat anders staat dan op andere pagina's. Op de Renault pagina heb ik een en ander proberen aan te passen maar dat scheelt niets... Zeker leuke karretjes die Mini's... maar daar heb ik nog minder verstand van dan Dreamweaver... :)

Zag net wat in je bron code:

HTML:
<body bgcolor="#000000" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onLoad="MM_preloadImages('../Menu/Service_over.gif','../Menu/Assurantie_over.gif','../Menu/Contact_over.gif','../Menu/Info_over.gif','../Menu/Links_over.gif','../Menu/Renault_over.gif','../Menu/Mini_over.gif','../Menu/MG_Rover_over.gif','../Menu/Overige_merken_over.gif')">
<table width="100%" height="100%" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">

deze tableheigth moet je waarschijnlijk veranderen in 48 pixels ipv 100% van de tabel.

[Moderator-Edit] Html-tag om de code geplaatst. [/Edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie!! De tabel die op 100% breedte en hoogte staat is de tabel waaarin alles staat. Ik heb zeg maar eerst een 100% tabel opgezet van 1 rij en 1 kolom en daar alles ingezet. Zo staat de site altijd zowel horizontaal als vertikaaal in het midden van het scherm... Als je de rest van de pagina's bekijkt zie je nergens die verspringing alleen op de 4 occasion pagina's in Internet Explorer...

Ik zal vanavond thuis even kijken voor je. Ik heb hier geen webeditor bij de hand helaas.

Ik hou je op de hoogte :)

@ Globe: let even op aub hoe je een code plaatst. Je vernaggelde de forum-layout. Code aangepast.
In je typ-raam heb je de knopjes # (tag code) en <>(tag html) en [ php ] (tag php) ;)

excuus Paul,

ik zag het ook maar de server was zo traag vanmiddag, ik kon het helaas niet meer aanpassen... thnx voor het aanpassen:thumb:

Ik heb één en ander in frontpage en Namo geopend en kan eigenlijk niets vreemds vinden :(

Wel zie je in een Webeditor dat er iets niet lekker zit. Dit zie je vooral goed omdat de afbeeldingen niet geopend worden. Het lijkt toch dat er een randje van 1 pixel om de cellen zit. Of dat er een afbeelding ipv 24 pixels, 25 pixels is oid. Ik zou het 1,2,3 niet weten eigenlijk, in de bron heb ik niets kunnen ontdekken en Firefox geeft het wel goed weer:confused:

Bijlagen

• verspringing.gif
    verspringing.gif
    3,4 KB · Weergaven: 18
Ik heb het opgelost... gelukkig... Het plaatje wat voor het navigatie gedeelte stond liep over 2 rijen in de tabel, ik heb er nu 2 aparte rijen van gemaakt (net als het navigatie gedeelte) en alles is weer goed... Bedankt voor jullie help!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan