• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tablad kopiren en formules en formulieren aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepke

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
179
Hallo mensen

Ik ben een beginnede met excel nu zit ik een beetje vast (eigenlijk heel erg)
ik heb gevonden dat je een tabblad kunt kopieren en hernoemen maar is het ook zodanig mogelijk dat deze sommen worden meegenomen in het week en in het jaar overzicht ?
nu heb ik bijvoorbeeld tabblad 1 gemaakt ( genoemd en ik heb ook een 1 in het week overzicht gezet en ook in het jaar overzicht) maar als ik tablad 1 nu hernoem naar 2 passen deze zich ook aan in het week en jaar overzicht ?
ik heb de file er even bijgestoken hopelijk is het duidelijk zo wat ik probeer te bereiken

of moet ik elke formule handmatig opnieuw invoeren



Bekijk bijlage Jaaroverzicht2015 belsjke.xlsx

alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je wilt. Je hebt een tabblad met de naam '1' gemaakt, maar ik zie in de andere tabbladen geen formules met verwijzingen naar dit tabblad. Dus wat wil je bereiken? Maak een voorbeeldje met wat gegevens die duidelijk maken wat je wilt zien. Met lege werkbladen kom je sowieso niet erg ver, omdat de uitkomsten van welke formule dan ook 0 zullen opleveren. Dus graag een bestandje met wat data er in.
 
okee misschien verkeerd uitgelegd ...
ik wil tablad nummer 1 hernoemen naar een nieuwe wervings naam ( laten we zeggen pietje ) ( dit is enkel om te testen of het gaat moet in de toekomst naar 20 gaan )
dan wil ik op het tablad pietje de verkoop cijfers ingeven bijvoorbeeld week3 dinsdag 100 en donderdag 200 week 4 woensdag 250
( dus bij week 3 komt er dan 300 te staan en bij week 4 komt er 250 te staan )
bij het blad gwinnessa heb ik het zodanig gemaakt dat de weektotalen in het weektablad komt
is dit mogelijk omdit zo te kopieren dus de verwijzing nar een eigen kolom ? of moet ik alle formules van 20 personen handmatig aanpassen ?

hopelijk is het zo duidelijker
 
Zet de volgend e formule eens in cel D5 van tabblad 'jaaroverzicht'
=INDIRECT(B5&"!K3")
 
Je kunt, als je een formule maakt naar een cel op een specifiek tabblad, de naam van dat tabblad straffeloos veranderen; je formule blijft gewoon werken. Maar nogmaals: ik snap niet niet helemaal wat je nu in de verschillende tabbladen wilt zien. Een representatief voorbeeld (met vermoedelijk meerdere tabbladen met gegevens) werkt echt een stuk makkelijker. Je verwacht van ons helpers toch niet dat wij data gaan inkloppen?
 
okee een aangepaste file
in de B kolom ( van week ) heb ik alle formules handmatig ingegeven via =SOM(Gwinnessa!B2:J2) dit leid naar het tabblad gwinnessa week 1 maandag t/m winkel

dus nu zou als het mogelijk is wil ik tablad 1 ook zo willen behandelen maar dat de week verkopen in kolom c komen is dit mogelijk om dit te doen via kopieren en plakken of moet ik alle formules ingeven als
=SOM(1!B3:J3) en dan de rij nummers aanpassen ? omdat ik een kleine 20 bladen moet aanmaken is er misschien een mogelijkheid om deze allemaal te kopieren
als ik alles met de hand erin zetten moet weet ik wat te doen ;)


hopelijk is het duidelijk wat ik wil



Bekijk bijlage Jaaroverzicht2015 belsjke tst.xlsx
 
De som van 1 cel is hetzelfde als de inhoud van die ene cel
Dus 'som' is overbodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan