• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tablad veranderen box

• Onderwerp starter Onderwerp starter vio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk sneller:
Code:
Sub test()
    For Each cl In sheets("E-L").Range("A8:A2000,C8:C2000").SpecialCells(xlCellTypeBlanks)
        If Not IsEmpty(cl.Offset(, IIf(cl.Column = 1, 2, -2))) Then
            cl.Select
            MsgBox "Vul in"
        End If
    Next
Sub test

snb, Zonder gelijk allerlei tests te gaan uitvoeren... Ik denk dat het niet heel veel zal schelen. Mijn code laadt volgens mij in 1 klap beide ranges in het geheugen (array) om daarna met een lus te gaan vergelijken. Jouw code doorloopt de sheet met een lus.

Maar met de hoeveelheid records van de TS zal het denk ik allemaal wel loslopen...;)

Groet, Leo

Bedankt X 1000

Leo en 'warme bakker',
Bedankt om de code te bedenken en te delen. Deze aanpassingen zullen veel ongemakken uit het logboek verhelpen en ik ben enorm dankbaar dat ik meer kreeg dan dat ik vroeg. (dus dat wachten is het echt wel waard)
Leo, ik zal zeker rekening houden met uw tips.
Nog een goede (en uit mijn perceptie ;))een welverdiende vakantie.

Vio

@Ginger
Jouw code laadt in 2 klappen beide ranges.
De lus uit jouw code loopt altijd 2000 keer.
De lus uit mijn code beperkt zich tot het aantal keren dat er een lege cel wordt aangetroffen in een van beide gebieden. Dat kan betekenen dat de lus slechts eenmaal (of zelfs niet) doorlopen hoeft te worden.

bijkomende vraag

De code van Leo werkt perfect op het daarbijgevoegde bestand.
Nu ik er echter enkele werkbladen aan toevoeg werkt het niet meer of doet hij heel raar(flikkeren) :shocked:Ik heb al enkele dagen geprobeerd om verschillende combinaties te maken maar helaas. Kun je me weer helpen Leo of snb of warme bakkertje of..
Ik ben er enorm dankbaar voor.:thumb:
Vio

Staat die Worksheet_Deactivate code in elk tabblad waar je het toegepast wil hebben?

Re

Hoi Wigi,

Staat die Worksheet_Deactivate code in elk tabblad waar je het toegepast wil hebben?
De code heb ik inderdaad op elke bijgevoegd tabblad geplaatst.

en in Workbook stond al een code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)

sSheetNaam = Sh.Name

End Sub

Zou de laatste voor problemen zorgen?
Vio

Vio, Was dat tabblad 'E-L' slechts 1 van de vele aan te maken identieke bladen? In dat geval moet je de code inderdaad (enigzins aangepast) in de ThisWorkbook module zetten.

Vooralsnog kan je inderdaad beter ff dat blokje in ThisWorkbook weghalen. Je start nu 2x een sheet deactivate, en het zou dus best kunnen zijn dat dat niet leuk wordt gevonden. (die code opzich doet overigens niets bijzonders)

Groet, Leo

re

Leo,
HTML:
Was dat tabblad 'E-L' slechts 1 van de vele aan te maken identieke bladen?
Ja. In elk bestand staan 10 identieke bladen.
HTML:
(die code opzich doet overigens niets bijzonders)
Deze code heb ik verbonden met een besturingsknop die me terug brengt op mijn laatst geopend blad. Is het mogelijk om die code op te nemen in de aangepaste code?:o
Ik vraag mss veel maar er zijn geen do.....
Gegroet,
Vio

Vio, Plaats 'ns zo'n 'te gebruiken (leeg!) workbook' inclusief alle code. Dat is een stuk sneller dan nu te gaan gokken wat er zou kunnen zijn.

Groet, Leo

Toch gelukt

Leo,
Toch nog geprobeerd jouw code in een bestaand logboek te steken en het is gelukt. Het probleem was dat er heel veel cellen waren die niet waren ingevuld met het doelnummer. Hierdoor begon de code waarschijnlijk te flippen. Ik heb eerst de volledige kolom A ingevuld Nu werkt het wel op alle tabbladen. Nog bedankt voor u waardevolle ondersteuning.:thumb::thumb::thumb::thumb:
Grtjs Vio

Vio, grote klasse dat je zelf het probleem hebt weten te vinden en op te lossen! :thumb:
En voor wat betreft die 'ondersteuning'? Graag gedaan. :D

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan