Table automatische en minimum hoogte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulrike

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
213
Hallo iedereen,

Ik heb een pagina met 2 tables, code:

<body bgcolor="black">
<table width="650" height="750" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="167" valign="top">
<width="167" align="center">
<iframe src="***" name="menu" width="145" height="750" frameborder="0" style="border:0" scrolling="no""></iframe>
</td>
<td width="167" valign="top">
<class="layer2" align="center"><iframe src="***2" name="box" width="550" height="auto" frameborder="0" style="border:0" scrolling="no" ></iframe>
</div></td>
</tr>
</table>

en ik zoek een manier om de tweede table (de box) een minimum hoogte te geven van 750, en automatisch groter te worden wanneer er meer tekst bijkomt (met een scrollbalk aan de uiterst rechtse kant, niet aan de rechtse table).
Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt op voorhand!

groetjes
 
Ik begrijp geloof ik wel waar je heen wilt maar laten we eerst even opruimen:

Code:
<table width="695" height="750" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0"> 
	<tr> 
		<td width="145" valign="top" align="center"> 
			<iframe src="http://www.helpmij.nl/" name="menu" width="145" height="750" frameborder="0" scrolling="no"></iframe> 
		</td> 
		<td width="550" valign="top" align="center">
			<iframe src="http://www.helpmij.nl/" name="box" width="550" height="750" frameborder="0" scrolling="no"></iframe> 
		</td> 
	</tr> 
</table>
Komt dit in de buurt van hoe je het wilt hebben? Nog niet helemaal, want je hebt aan beide iframes 'scrolling="no "' meegegeven; haal deze weg waar je de scrollbar wilt hebben (rechts dus).

Óf bedoel je dat je alleen een scrollbar wilt voor het hele scherm? Dan moet je niet gebruik maken van iframes maar je inhoud gewoon in de TDs zetten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
bedankt voor je reactie!

Ik zou inderdaad niet rechts een scrollbar willen, maar voor het hele scherm, dus ik zal die iframes al veranderen.
Maar dan is m'n ander probleem nog niet opgelost, ik zou namelijk de rechtse frame een minimum hoogte willen geven en deze frame (alleen de rechtse) zich automatisch laten aanpassen wanneer hij langer moet zijn wanneer er meer inhoud is.

Hoe moet ik dit doen?
 
Hmmmm ik zie dat je het met een script hebt gedaan, iets dat de volledige site herlaadt
Dat is niet echt wat ik bedoel, maar de scrolling wijze die jij hebt is wel totaal wat ik bedoel, maar dan met twee frames eh, zonder die twee onderste bij jou, en een minimum hoogte, waarvan de rechtse frame zich automatisch langer maakt als er meer tekst is (en dan is de scroll-lengte rechts natuurlijk ook langer)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen script gebruikt, je bedoelt waarschijnlijk de CSS/styles. Dat wordt gebruikt voor de opmaak :) .

Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de volledige site herlaadt". Er wordt niets geladen, de inhoud staat er gewoon in.

Op de pagina staat een voorbeeld van hoe het er uitziet als de inhoud kleiner is dan de "box" (de bovenste twee) en als de inhoud groter is dan de "box" (de onderste twee). Het zijn dus 2 voorbeelden :).

Verder gebruik ik geen frames, (die zijn er alleen om 2 of meer pagina's binnen 1 pagina te laten zien, niet om bvb. een menu en inhoud van elkaar te scheiden), maar "DIV's". Die geven je een veel grotere vrijheid wat betreft de opmaak van je pagina (je kan ze zetten waar je wilt), maar lijken op tabellen/cellen (simpel gezegd). Combineer ze met CSS en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Dit lijkt ingewikkeld, maar dat valt reuze mee. Als je met HTML kan werken, kan je het ook met CSS.

Bekijk de broncode van het voorbeeld, misschien wordt e.e.a. je dan duidelijker.

Hier nog wat links naar CSS-sites:

CSS - uitleg/cursus1
CSS - uitleg/cursus2
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die twee voorbeelden, in jouw voorbeeld zijn de onderste twee frames en de bovenste twee toch evenlang??
En zoniet, dan blijft de linkse frame evenlang als de rechtse.. ik denk dat ik het best een keer kan tekenen (zie attachment)


maar ik heb frames nodig denk ik, vermits ik op één pagina twee dingen wil laten zien; het menu en de inhoud, en als je op een link in het menu klikt, moet dit verschijnen in de inhoud enz.
 

Bijlagen

  • frames.jpg
    frames.jpg
    18 KB · Weergaven: 37
PS: het script waarover ik het had is het volgende:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>

maar dit zal dan er niets mee te maken hebben :) nevermind abou that
 
Heeft er idd niets mee te maken, dat is om een webpagina opnieuw te laden als het browservenster van grootte veranderd wordt als je de browser Netscape gebruikt :).
 
Geplaatst door Ulrike
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die twee voorbeelden, in jouw voorbeeld zijn de onderste twee frames en de bovenste twee toch evenlang??
En zoniet, dan blijft de linkse frame evenlang als de rechtse.. ik denk dat ik het best een keer kan tekenen (zie attachment)


maar ik heb frames nodig denk ik, vermits ik op één pagina twee dingen wil laten zien; het menu en de inhoud, en als je op een link in het menu klikt, moet dit verschijnen in de inhoud enz.

Bij de bovenste 2 is de rechter div (niet frame :) ) 750 pixels hoog, net als de linker div.
Bij de onderste 2 is de rechter div langer/hoger dan 750 pixels (er staat meer inhoud in), de linker is 750.

Of jij moet iets anders zien dan ik, een screenshot:

ulr1.jpg
 
oi, da's niet wat ik zag, bij mij eindigen de twee laatste frames gewoon in wit op het einde van de browser, even lang dus :s

Ik heb het gevoel dat dit een vervelend probleem is
 
Als je de broncode eens kopieert naar je HTML-editor en het daarin bekijkt en dan een voorbeeld in je browser. Welke browser gebruik je?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan