tablet aansluiten met usb

• Onderwerp starter Onderwerp starter luron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo
Ik heb een Assus tablet die niet over een usb poort beschikt.
Je kan voor dit toestel wel een aparte kabel kopen met usb maar die is nogal prijzig.
Graag zou ik dus eerst zeker weten of ik met die kabel dan mijn externe harde schijf zou kunnen aansluiten en de films bekijken die er opstaan.
De bijgeleverde kabel die ik nu heb heeft een usb uiteinde dat past in de adapter die in het stopcontact gaat om de tablet op te laden. Maar dat usb uiteinde past dan weer niet in mijn externe schijf, of bestaat er hiervoor een soort tussenstuk.
alvast bedankt voor jullie antwoord.

Hoi,

Misschien even hier kijken er zal ongetwijfeld een verloopje voor zijn

Hartelijk dank Modag.
Hier vind ik wat ik nodig heb en dan nog aan een zeer redelijke prijs.

Rest nog even mijn vraagje.....
Zal in dan de gegevens van mijn externe schijf kunnen lezen. Die schijf heeft geen eigen voeding en ik las al ergens het dan niet werkt met een tablet.

Hoi,

Ja zal misschien lastig worden naar anders een externe met voeding behuizing kopen. maar jer kan het toch ook eerst even proberen.

Hallo modag
Mag ik je toch nog eens lastig vallen met een vraag omtrent een kabel voor mijn tablet. Het is er nog steeds niet van gekomen om zo'n kabel te bestellen omdat ik eigenlijk niet goed weet waar te beginnen.
Ik las o.a. USB micro B naar USB A female adapter met on the go functie. Volgens de uitleg bij kabeltje.com kan ik dan toch hiermee mijn externe harde schijf gebruiken op voorwaarde dat mijn tablet OTG ondersteunt. Volgens mij heeft mijn tablet dat (Asus TF300T). Maar langs de andere kant lees ik dan weer op de Asus website dat mijn tablet enkel wil werken met originele Asus kabels, die zijn gewoon onbetaalbaar.
Misschien nog even een hele domme vraag, de USB poorten in mijn gewone laptop....zijn dat dan female? de USB stekker van mijn externe schijf is dan een male?
Van kabels ken ik echt niks hoor.
Alvast hartelijk dank

Je tablet kan niet voldoende stroom leveren om een externe schijf van stroom te voorzien. Daarnaast heb je ook nog kans dat de tablet niet met een NTFS geformatteerde schijf overweg kan. Deze zal dus FAT32 of ExFAT geformatteerd moeten zijn. ExFAT heeft het voordeel, dat deze net als NTFS bestanden groter dan 4GB aan kan.

Kan ik dan eventueel wel met een usb tussenstuk male/female mijn externe kaartlezer aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan