Tablet aansluiten op auto speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomfunkmcs

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Goedemiddag,

Ik zou graag een tablet (Acer ICONIA 501) als auto radio willen gebruiken. Mijn gewone autoradio werkt niet meer naar behoren en wil ik er helemaal uit hebben.

Nou is mijn vraag, weet iemand hoe ik het geluid van de tablet via de speakers van mijn auto kan doen? Is er een ISO 2 AUX kabel o.i.d. voor?

Ik heb gegoogled maar kom er niet echt wijs uit.

Bij voorbaat dank!

P.S. excuses als ik deze vraag in het verkeerde forum stel, maar dit kwam het dichts in de buurt ondanks dat dit eigenlijke en computer forum is.

De kabel-layout is er meestal wel voor de grotere merken. Het probleem wat je gaat hebben is dat je geen versterker hebt op je pad. Als je het direct aansluit kom je niet eens boven een stationaire motor uit.

Beste oplossing is een goedkope multi-functional autoradio met plug ingang, denk ik.

Bedankt voor de tip! Is een goede versterker ook geen optie dan? Of zou het signaal van de tablet dan nog te zwak zijn?

Met een goede versterker gaat het lukken, maar dan ben je net zo duur uit als een goedkope autoradio. Bovendien moet je dan een versterker vinden die je aan kunt sluiten op je 12V en liefst makkelijk in kunt bouwen. Dit zal dan waarschijnlijk achter in de auto moeten om het een beetje diefstal-veilig te houden. Ik ken mensen die dit hebben gedaan en er zijn ook een aantal topics over mensen die een computer hebben ingebouwd in hun auto te vinden op verschillende fora. Het vereist wel een stuk meer werk en voorbereiding dan gewoon inpluggen op een standaard autoradio.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan