Tablet als E reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Ik zou graag advies willen hebben over het volgende. Ben een fervent lezer maar vind een E-reader te klein dus niet prettig.
Nou denk ik over het aanschaffen van een tablet maar loop tegen het volgende aan. Het spiegelende scherm maakt het mijns
inziens lastig om buiten te lezen, of is daar een oplossing voor.
Mijn tweede vraag is hoe lang kan ik lezen voordat de tablet moet worden opgeladen.
Wie kan me adviseren
Groet, Johnn.

Spiegelend scherm valt enigszins mee, hangt vooral van het type scherm af. Ik heb zelf een iPad1, op volle helderheid is ie nog aardig leesbaar in de zon. Je kan er een matte screenprotector op gooien, minder krassen, minder reflectie.

Hoelang je kan lezen hangt er van af hoe je je scherm in stelt. Op minimale lichtsterkte met een negatieve weergave (zwart beeld, witte tekst) kun je soms wel 2x zo lang doen met je accu dan bij volle lichtsterkte met witte achtergrond en zwarte tekst. Met de iPad doe ik zo'n 10 uur...

Bedankt voor je reactie, het nadeel van een Apple is dat je niet de mogelijkheid hebt om extra geheugen bij te prikken.
Ja als je de 64 gig versie koopt maar die is boven mijn budget.
Is er iemand met een ander suggestie?

Ik doelde ook niet op de iPad als suggestie, maar als aanduiding voor mijn ervaring. Elke tablet verschilt natuurlijk, en de een kan meer dan de ander. Beste optie, ga een keer naar een winkel, vraag of je er een paar in fel licht kan bekijken. Dan kun je zelf zien wat je het beste bevalt, ook dat is namelijk zeer subjectief.

Dat lijkt me inderdaad het beste, nogmaals bedankt.
Groet Johnn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan