tablet als mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
beste mensen,

ik vraag me af of mijn idee mogelijk is:
Ik heb nu een squeezebox mediaspeler voor radio en mijn muziek op HD èn een oude krakkemikkige xp laptop voor muziekdiensten via internet als grooveshark, deezer, 3voor12 luisterpaal en nog zowat. De laptop is via een externe geluidskaart met asiodrivers verbonden met de stereo. De laptop dient ook als server voor de squeezebox.
Ik wil de oude laptop vervangen door een tablet die dan een vaste plek krijgt bij de stereo (op een houder op de kast ofzo) Dan moeten de functies van de squeezebox en de laptop gecombineerd kunnen worden in de nieuwe tablet.
er moet dus een externe hd met muziek aan kunnen
er moeten asio drivers op kunnen draaien voor een externe geluidskaart - dat zijn al twee usb poorten
er moet een mooi programma op komen te staan om de flac bestanden van de hd te kunnen afspelen. (bladeren door hoes afbeeldingen.)
en een browser om de muziekdiensten af te spelen.

en helemaal mooi als mijn android telefoon als afstandsbediening kan functioneren maar dat is niet het belangrijkste.

een windowstablet maakt de meeste kans denk ik

wie kan mij adviseren?

groet,
Muman

niemand?

87 mensen gelezen maar nog geen reactie.

ik maak het makkelijker door de vragen los te knippen:
belangrijkste vraag:
1.Kan ik asio drivers voor mijn musiland soundcard installeren op windows surface tablet of een andere windows tablet?

deze zal best lukken:
2.ik wil een externe HD schijf aansluiten op de surface of andere tablet, dat kan vast wel.
3.kan ik een usb poort delen op een tablet? die tegelijkertijd gebruikt wordt; flac bestanden lezen van de hd en via de soudcard weer naar de stereo.

muman

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan