Tablet kan printer niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinva

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2016
Mijn vriendin kocht vandaag in een Belgische winkel een HP Envy 5540 (All-in-one) printer. Heel opgewekt kwam ze er mee thuis en meteen ging haar tablet (Microsoft Surface) aan om deze printer te installeren.
Maar zij stootte toen op het eerste 'euvel', de software kon niet geïnstalleerd worden omdat er om één of andere reden geen driver geschreven wordt voor de Microsoft Surface. Nu geen probleem, want HP had wel een app uitgebracht die ze kon installeren.

Na installatie stootte zij op het tweede probleem. De tablet kan geen printer detecteren. Na 3 uur zoeken heeft zij de hoop nu al wenend opgegeven. Ook ik kon hem niet vinden. Mijn vriendin heeft geen laptop maar gaat online met een Microsoft Surface, een nieuwe tablet/notebook kopen ziet zij totaal niet zitten zeker niet omdat haar tablet +600 euro heeft gekost anderhalf jaar geleden.

Wat zijn de mogelijkheden? Is er iemand die raad weet want ik wil mijn vriendin gelukkig zien...

Hallo, Een draadloze printer moet eerst zelf aangemeld worden bij het Netwerk en daarvan een bevestiging geven na het invoeren van de netwerksleutel.

Na deze theorie: even heb ik gekeken bij de App All-in-one Printer Remote van HP en dat bewijst bij de beoordelingen een wanproduct te zijn. Jullie zijn niet de enige want vaak werkt het totaal niet. Een 2,8 van 5 sterren. Eén iemand heeft toch succes na het eerdere HP stuurprogramma te hebben verwijderd. De systeemvereisten zijn trouwens Windows 10 Mobile. Wil het zo nog niet, breng het apparaat dan maar terug naar de winkel en zoek verder. Het is niet het beste merk want je moet het resultaat van deze printers met vaste kop niet van dichtbij bekijken en de patronen zijn snel leeg, of moet ze nou opnieuw wenen? Groet. Alfred

Apparaat is een Microsoft Surface van voorjaar 2015, welke generatie dat is weet ik niet juist. Maar wonder boven wonder werkt het nu wel. Er was geen driver beschikbaar voor dit apparaat. Door een oudere driver van een andere HP printer te installeren lukt het nu wel.

Ik heb de installatie ook op mijn laptop geprobeerd, ging meteen en zonder probleem. En bij een iPhone ging het zelfs veel te snel mijn foto was al afgedrukt vooraleer ik door had dat de printer gekoppeld was.
Dat probleem is dus opgelost, de snel leeglopende inktpatronen moet ze er maar bij nemen, zij wilde zo nodig zo'n printer.

Bedankt allemaal

Laatst bewerkt:
Dus u komt aan een oudere driver App via andere printer?
Schrijf ons, voor eventueel zelfde vragen, alsjeblieft hoe.
Mooi dat het werkt. Veel plezier verder.

Dus u komt aan een oudere driver App via andere printer?
Schrijf ons, voor eventueel zelfde vragen, alsjeblieft hoe.
Mooi dat het werkt. Veel plezier verder.

Wel, ik heb dus een oudere driver van een HP printer geïnstalleerd (andere printer uiteraard) en dat werkte gewoon. Zeer vreemd dat de huidige driver van de exacte gekochte printer gewoon niet werkt op Surface.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan