Tablet naar TV.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Source

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een Samsung Galaxy tab 3 10.1 inch gekocht bij de mediamarkt en ik ben hier best tevreden mee. Graag zou ik films van mijn tablet op mijn TV willen streamen. Nu komt mijn televisie uit 2006-2007 en is de eerste generatie ambilight televisies van Phillips. Helaas ondersteund deze TV geen HDMI, anders zal het een stuk makkelijker zijn geweest.

Wel heeft deze televisie de standaard dingen als scart etc. Is er een manier om mijn tablet te verbinden met mijn televisie?

-Alvast bedankt!

@Source : het hangt er een beetje vanaf wat jij verder bedoelt met "etc.".
Een kabeltje van hdmi naar scart is er niet, daarvoor heb je een adapter (converter) nodig : klik

Als je Tv in 2007 al wel voorzien is van een dvi poortje, dan word het iets simpeler en kun je gewoon een kabeltje HDMI <-> DVI kopen : klik

@TheMitchHD: is niet zo dat het lood om oud ijzer is wat je gebruikt als je geen DVI <-> HDMI gebruikt? Je gaat van digitaal naar analoog, of je nu een AV kabel gebruikt, of je gaat via een adapter van hdmi naar scart, het blijft linksom of rechtsom een digitaal signaal dat je gaat omzetten naar een analoog signaal en of je daar nu een converter, een AV kabel, of een waslijn voor neemt, alleen het stekkertje verschilt.

Daarom misschien de heel concrete vraag aan jou : waarom daalt de kwaliteit als je een scartadapter/converter gebruikt 'enorm' en daalt de kwaliteit veel minder als je een AV kabel gebruikt?

Mocht het voor topicstarter té technisch worden dan bedoel ik in gewoon Nederlands : als je van de hdmi naar je tv gaat, dan maakt het (m.i.) geen bal uit wat voort kabel of kabels je gebruikt, het blijft een omzetting van een digtaal signaal (tab 3) naar een analoog signaal (je TV). Pas als je TV DVI heeft, dan blijf je op 'niveau' -> digitaal naar digitaal.

Laatst bewerkt:
Oeps een klein foutje van mij, de TV heeft wel degelijk een HDMI aansluiting.... Nu lijkt het mij vrij makkelijk om dit aan te sluiten alleen zie ik dat ik niet dezelfde grootte van ingang heb op mijn tabled (https://www.youtube.com/watch?v=Jy0UQxVRK1s) dit lijkt mij veel groter dan die van mij, volgens mij heb ik een Micro USB (Staat een USB teken).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan