Tablet PC echt goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
Hallo allemaal,

Ik zat net rtl nieuws te kijken en zag een stukje over de tablet pc's. Ik had me er nog nooit eerder in verdiept, maar het is misschien toch wat voor mij... maar ik heb wel een aantal vragen.
1. Is het mogelijk om exe progamma's uit te voeren? (Zoals coreFTP)
2. Hoe is het gebruikersgemak? (Neem je het makkelijk mee?)
3. Is er veel verschillende keus om te kopen?
4. Is het verstandig om er nu een te kopen? Of toch nog paar maanden wachten?

Graag krijg ik wat ervaringen en adviezen... en misschien enkele links met goede 'aanbiedingen'.

Alvast bedankt,
Ginojo
 
1. Is het mogelijk om exe progamma's uit te voeren? (Zoals coreFTP)
Ja want er draait gewoon Windows op een tablet-pc

2. Hoe is het gebruikersgemak? (Neem je het makkelijk mee?)
Mij lijkt dat je hem niet makkelijk mee kan nemen, een laptop is makkelijker en beschadigd minder gauw. Gebruikersvriendelijk is het wel. Maar mij lijkt het onhandig (eigen mening).

3. Is er veel verschillende keus om te kopen?
Ze zijn van heel veel merken, merken die je het beste kan kiezen zijn Dell en ASUS

4. Is het verstandig om er nu een te kopen? Of toch nog paar maanden wachten?
Ze bestaan al een aardig tijdje en waarom zou je wachten? Toch moet je hem kopen omdat je hem handig vind (ga ook eens naar een winkel (Dixons, BCC, MediaMarkt) en probeer hoe het is. Als het niet zo bevalt zou ik een gewone pc nemen (goedkoper en kan samengesteld worden).
 
Niet elke tablet draait op Windows, sterker, het grootste deel draait op Android. De meeste draaien op Android 2.0 tot 2.2 terwijl het wachten is op 3.0(sommige hebben dit al). Waarom wachten? de CES is vandaag begonnen en de grootste publiekstrekker is de ..... tablet. Goede voorlichting omtrent tablets is hier te verkrijgen. Er zijn trouwens meer merken dan Dell en Asus die je kan kiezen. Er zijn legio partijen die (goede) tablets op de markt brengen of gaan brengen.
 
samsung tabled

Samsung galaxy pad zoeken.
Ben er nu mee bezig, ook ftp werkt hier.
De max gewoon.

Didier
 
een tablet is naar mijn idee heel gemakkelijk in gebruik, ook om mee te nemen aangezien hij kleiner is dan een laptop.
Tevens internet is heel gemakkelijk op een tablet, door middel van een dongel. Voor meer informatie: Draaloos internet voor op je tablet
 
In de ComputerTotaal! van deze maand staat een heel uitgebreid artikel over tablets :) .
 
De huidige tablets zijn nog niet te vergelijken met een laptop of PC, maar ze kunnen bijna wel hetzelfde.
Ik heb verschillende tablets geprobeerd en heb nu een iPad, deze is zeer fijn in het gebruik, lange accuduur, kan er een hele dag op werken en ook makkelijk om mee te nemen, kleiner en lichter dan een laptop.
De iPad start ook snel op, aanzetten en binnen een minuut zit ik op Internet of bij m'n mail, dus ook handig om altijd snel even iets op te zoeken e.d.
Je moet je van tevoren bedenken wat je er precies mee wilt doen, wat ik al eerder zei het is nog geen complete vervanging van een computer, maar wel erg handig en leuk, dit bericht schrijf ik nu ook op mijn iPad :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook een trotse eigenaar van de Ipad, ik heb de Apple Ipad genomen voor:
- Apps (Veel tablets hebben geen apps, was een heel groot pluspunt om deze te nemen)
- In de uitverkoop door de Ipad 2, hij was 129 euries goedkoper
- Snel op het internet
- Snel mail kijken
- Mooi en strak disign.
- Niet te veel knoppen
- Licht
- Sneller dan de gemiddelde tablet
- Het is een Apple. Apple staat al lang bekend om zijn mooie producten die niet snel kapot gaan.
Ook al neem je een Apple, neem geen Asus! Die gaan erg snel kapot!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan