tablet verbinden met eigen wifi netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
113
Mijn tablet wil steeds maar een verbinding maken met een Telenet homespot i.p.v. met mijn eigen netwerk. Ook al lukt het om hem via instellingen te verbinden met mijn eigen thuisnetwerk, na een tijdje schakelt hij automatisch weerover op de Telenet homespot.
Ik heb al geprobeerd die Telenet homespot te verwijderen uit de lijst met beschikbare netwerken maar na enkele minuten wordt hij daar automatisch weer aan toegevoegd.
Kan er mij iemand verder helpen? Dank bij voorbaat.
 
Ik vond ondertussen reeds een mogelijke oplossing nl. in de tablet een vast ipadres ingeven van de router. Ik moet daarbij ook een subnetmasker en DNS adres ingeven.
Ik wil eerst enkele instellingen van mijn router controleren maar ik kan er niet naartoe surfen via mijn pc. Ik heb met ipconfig het gatewayadres gekregen, heb mijn firewall en proxyserver uitgezet, maar het lukt nog steeds niet.
 
Dank je wel voor je antwoord. Het is echter niet met mijn laptop maar wel met mijn tablet dat ik dit probleem heb. Ik vind op de tablet nergens de mogelijkheid om een hotspot netwerk te verwijderen of te deactiveren.
 
1/merk en type tablet?
2/Merk en type van draadloze router?
3/Ik begrijp jouw zin "in de tablet een vast ipadres ingeven van de router" niet. Heb je je tablet soms hetzelfde ip-adres als je router gegeven?
 
Dank voor je antwoord.
Tabet is een asus transformer t300
Router is linksys
Had ergens gelezen dat je in tabet een nieuwe verbinding kan toevoegen naar het vast ip adres van je eigen router. Maar dat vind ik nergend in mijn instellingen.
 
Werd die Linksys door Telenet geleverd? Het merk heb je me gegeven, nu nog het type van Linksys?
Heeft die Telenet homespot dan dezelfde username en paswoord als je eigen draadloze netwerk?
 
Neen dat is mijn eigen toestel, type wrt54g.
Die telenethotspot is een onbeveiligd netwerk en heeft dus geen login of paswoord. Ik kan wel instellen op mijn tablet dat hij dit wifi netwerk moet vergeten, maar even later staat het toch weer terug in de lijst.
Ik installeerde reeds een app waarmee ik kon nagaan dat het signaal van die telenet hotspot krachtiger is dan het signaal van mijn eigen router, vandaar dat mijn tablet dus de voorkeur geeft om met die hotspot een verbinding te maken.
Wel vond ik een een redelijke oplossing, bij het opstarten van de tablet zorgen dat ik vlakbij mijn eigen router sta, dan kiest de tablet de juiste verbinding en blijft het meestal ook zo. Toch een beetje knullige oplossing.
 
Ja, tablet is bijgewerkt naar laatste versie androïd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan