Tablet word erg warm bij spelen van spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Goeiedag

Ik heb een tablet de lg gpad 8.3
http://tweakers.net/pricewatch/348263/lg-g-pad-83-zwart/specificaties/

Ik speel hierop het spel gangstar vegas(gangstar 4) wanneer ik speel heb ik geen problemen maar opeens krijg ik wanneer ik juist spel speel krijg ik de melding van android dat men schermhelderheid best niet omhoog gaaat of dat tablet te heet is

Daarna heb ik spel afgesloten en ik voel dat de bovenkant van men tablet waar men camera zit zowel aan de voorkant als aan de achterkant heet is

Deze tablet is nog geen jaar oud

Is dit spel te zwaar voor mijn tablet of niet? Ingame heb ik geen haperingen vastgesteld
Of moet ik er terug mee naar de winkel? In het begin had ik dit niet

Wat ik ook heb en al paar weken is dat als ik op aan\uit. Klik voor men scherm aan of uit te zetten heb ik het volgende

Als ik hem uit zet het scherm dus NIET hettoestel dan is er geen probleem
Maar als ik hem aanzet geeft hij soms een gedimpte helderheid en zelfs de helderheid dan verhogen lukt niet het verschil is miniem na een paar keer scherm aan en uit te doen komt de gewenste helderheid terug MAAR ik heb het volgende gemerkt

Als het scherm aan gezet word en het gaat heel snel aan dan heb ik die gedimpte helderheid
Als ik even moet wachten scheelt maar 1 of 2 seconden dan komt de echte helderheid er dus misschien heeft het saarmee te maken

Mijn helderheid staat niet op automatisch en die gedimpte helderheid gebeurt niet altijd

Wat doe ik best naar de winkel nu nog meer dan jaar onder garantie of wat vinden jullie
Ik heb hem in augustus 2014 gekocht

Laatst bewerkt:
Hey gast0664,

Als ik jou was zou ik er mee terug mee gaan naar de winkel, aangezien je hem nog geen jaar hebt. Dan heb je beduidend nog garantie mits je ook nog de aankoopbon hebt, want dan zou het kunnen vervallen. Kijken wat de winkel zegt, misschien doen ze er wel iets aan.

Koffiewafel

Hallo, Dit tablet heeft een warme plek daar waar de processor zit omdat de CPU van een ouder type is en minder efficiënt. De buitenkant van het kleine toestel is van metaal en dient als warmtegeleider. Je moet het daar dus niet inpakken of op isolerend materiaal leggen. Of het normaal is of komt door dit spel, dat zal je moeten afmeten aan het gebruik van andere toepassingen.

De helderheid heeft een probleem waarmee je in ieder geval terug zult moeten gaan en doe dat in ieder geval voordat het helemaal stuk is. Omdat veel apparaten terug komen uit de fabriek nadat het probleem niet geconstateerd heeft kunnen worden zou ik een video ervan op YouTube zetten en/of getuigenverklaringen meezenden. Probeer ook uit te sluiten dat het door een bepaalde toepassing komt door deze even niet te gebruiken.

Zorg er eerst voor dat je de updates voor de originele software van het toestel binnengehaald hebt en dat er geen stroombesparings modus actief is. De batterij zal voor gebruik geladen moeten zijn want deze is niet al te sterk. Wat de reparateur in ieder geval zal doen dat is het resetten van het apparaat. Resetten of terug naar fabrieksinstellingen brengen kan gevolgen hebben voor gegevens op het toestel, als je dit zelf doet dan zou je even moeten nalezen of je ergens een backup van moet maken en of je dan opnieuw apps of updates van het besturingssysteem moet installeren.

Hij het spelen van zo'n spel vraag je gewoon veel van de processor die in de tablet zit. Hierdoor zal deze meer warmte gaan afgeven, dit is harstikke normaal en daar zou ik me op zich geen zorgen om maken. Als je tablet te warm wordt om vast te houden zou ik ermee terug gaan. Een voorbeeld is de HTC One M9, deze wordt zo heet dat je 'm niet kan vasthouden bij het spelen van sommige spellen. Schadelijk is 't gelukkig niet.

Heb een fabrieksreset gedaan,

Het probleem met de hitte heb ik niet getest

maar het andere probleem met helderheid blijft. Zal dan ook dit zeggen aan de winkel.

Er zijn geen updates meer beschikbaar, want ik heb van 4.2.2 ofzo geupdate naar 4.4.2

En bij software updaten staat ook geen recentere versie

Laatst bewerkt:
Jammer dat die stuk is gebleven maar een artikel moet doen wat je ervan kunt verwachten en de winkelier is verantwoordelijk. Je hebt gedaan wat je kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan