• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabnaam automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jempi10

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
In de toepassing krijgt het tabblad de naam die, naargelang het geval, in cel B2 staat of 'Voor'+inhoud D1.
De VBA code werkt gedeeltelijk; alleen moet ik nog manueel ingrijpen (in de cellen B2 of D1 de cursor achter de formule plaatsen en enteren).

Het lukt me niet dit ongemak te omzeilen.
Ik heb meer uitleg gegeven op blad 'VoorAAA'; hopelijk is deze duidelijk.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Waarom zou je het willen? Van de hele opzet in jouw bestand begrijp ik niet veel. Zet gewoon alle gegevens in 1 tabel en ga vandaar uit wat logica bedenken.

Mijn gegevens vertrekken van 1 tabel, Ledenlijst.
Zelf heb ik alles in Access, maar de persoon die het wil overnemen, verkiest Excel en is nog minder ervaren dan ik.

Ik probeer de lijsten per vrijwilliger steeds beschikbaar te hebben met de naam in het tabblad.

Graag wil ik het automatisch aan kunnen passen; de code werkt perfect als ik het manueel doe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp er niets van maar hier een voorbeeld wanneer de geb.datum in de ledenlijst ingevuld is maakt hij 2 nieuwe tabbladen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ VenA

Bedankt voor uw uw suggestie; heb het herwerkt met slechts een blad 'VoorAAA' en een blad'AAA'.
De naam van het kernlid invullen op AAA volstaat, ook krijgt het tabblad de gewenste naam.

@ Emields

U ook bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als de vraag opgelost is, wil je de vraag dan ook even als opgelost markeren? Al werkt er niets in het laatst geplaatste bestand.

@ VenA

Bij deze zet ik de vraag als opgelost.

Als ik op blad 'Dolf' een andere naam intik, verschijnen de desbetreffende leden.

Had gehoopt een antwoord te krijgen op de vraag: hoe de naam van een Blad aanpassen als die bepaald wordt door een formule?
Ik was misschien niet duidelijk genoeg.

Toch bedankt om aandacht te schenken aan mijn vraag.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het opgelost is. Al begrijp ik er nog steeds niets van, maar zal aan mij liggen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan