tabstop instellen op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

saraahtje666

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Ik zou graag een tabstop willen instellen die ik kan gebruiken in alle programma's waarin tekst voor komt. Zelf gebruik ik bevoorbeeld incredimail, die heeft geen mogelijk zelf om dat in te stellen. Vroeeger, op de schrijfmachine kon je gewoon verschillende tabstops instellen maar ik neem aan dat dit op de computer keybords per programma gedaan moet worden en als dat beteffende programma geen mogelijkheid daartoe heeft zal het niet lukken???:confused:
Dank voor hulp,
groetjes
Marion

Je kan dat per programma op de liniaal instellen. B.v. Word: links bepaal je het soort tab (o.a. links uitlijnend - centreren - rechts uitlijnend - decimaal) en vervolgens klik je op je liniaal de plaatsen aan waar je de tab(s) wilt hebben.

tabstop

Bedankt! Helaas kan ik het dan niet gebruiken in mijn mail, ik heb incredimail maar die heeft geen linealen helaas.

tabstops

Hahaha, nooit met een schrijfmachine gewerkt zeker??:D

Als je bijvoorbeeld staatjes moet tikken of kolommen moet maken kun je schrijfmachine zo instellen dat hij, bij elke keer dat je op qab drukt naar de volgende kolom gaat.Snap je wat ik bedoel?
In Word kun je dat bijvoorbeeld met de lineaal doen, maar ik denk dat dat dus per programma ingesteld moet worden en niet op het keyboard, zoals dat wel met de schrijfmachine kon. Dwz. een programma dat niet voorzien is van linealen kan dus geen tabstops hebben!
Helemaal zelf uitgevogeld dit probleem, goed he,hahahaha
Bedankt voor je reactie,

Oh, maar er zijn nog talloze andere mogelijkheden hoor.

Tabs staan standaard ingesteld om de 1,25 cm:
- dit kan aangepast worden aan je persoonlijke voorkeur, daarvoor moet je zijn bij <opmaak>
- als je het voor 1 document wilt instellen kan het dus makkelijk via de liniaal.

Als een programma niet voorzien is van linialen kan je de standaard tab gebruiken door je tabtoets op je toetsenbord in te drukken.

@marsmannetje
Als je kolommen (met cijfers of tekst) wilt maken en je wilt dit niet in een tabel zetten dan altijd de <tab> gebruiken om alles goed onder elkaar te krijgen. Dit is vooral belangrijk wanneer je je document wilt printen. Bij gebruik van je spatiebalk kan het er op je beeldscherm wel goed uitzien, maar wanneer je het print niet meer.
Als je je liniaal in beeld hebt zie je links hiervan een L staan, als je er op klikt verandert deze steeds in een andere soort tab, uitlijning of inspringing.

tabstop

Het gaat hier vooral om Incredimail Die heeft geen linealen en als ik op tab druk gaat hij slechts 1 letter vooruit. Dus dat werkt niet. Dar is heel vervelend, want het heeft leuke plaatjes als achtergrond. Alleen gaat de tekst over die plaatjes voor ontvangers met AOL, waardoor de tekst niet meer telezen is. Daarom dacht ik, tabstop en het euvel is verholpen, maar helaas....

Ahaa. T probleem is me wat duidelijker.

Alleen snap ik het niet. Ik zat in de incredimail help te zoeken (ik wil het programma niet op mijn computer hebben, dus ik installeer het niet voor je..) en daar zeggen ze dat tab gebruikt wordt om naar volgend veld te gaan.
Precies waar tab tegenwoordig het meest voor gebruikt wordt.

In mails tekst netjes onder elkaar zetten kan je het beste doen door tabellen in te voegen.
Dan ben je met een computer bezig, ipv met een ouderwetse typemachine!!

Ahaa. T probleem is me wat duidelijker.

Alleen snap ik het niet. Ik zat in de incredimail help te zoeken (ik wil het programma niet op mijn computer hebben, dus ik installeer het niet voor je..) en daar zeggen ze dat tab gebruikt wordt om naar volgend veld te gaan.
Precies waar tab tegenwoordig het meest voor gebruikt wordt.

In mails tekst netjes onder elkaar zetten kan je het beste doen door tabellen in te voegen.
Dan ben je met een computer bezig, ipv met een ouderwetse typemachine!!

Normaal gesproken heb ik die tab niet nodig in incredimail, alleen mensen met aol ontvangen de test door de plaatjes heen geschreven waardoor het onleesbaar is.
Je hebt gelijk, Tab staat in help maar doet mooi niks. Ik heb ze gemaild en ze bedankten voor de feedbak, maar zeiden dat die mogelijkheid helaas niet aanzweig was op dit moment!!:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan