• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabtoets tussen textboxen op een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Geachte excelkenners,

Allereerst de beste wensen voor 2008. Dat een ieder geluk en gezondheid mag vinden in dit voor mij reeds bruisende jaar! Dan nu het volgende.

Op een sheet van een collega staan textboxen. Normaliter zou ik er voor kiezen deze in een userform te plaatsen. Dat staat netter, overzichtelijker en je kunt er met de tabtoetsen doorheen gaan. Dat laatste vind ik nog het belangrijkste omdat de muis zoveel mogelijk uitgebannen moet worden in de dagelijkse werkzaamheden. Echter mijn collega heeft de textboxen op het werkblad zelf gezet.
Tot mijn grote verbazing werkt de tabtoets dus niet om te flitsen tussen de diverse boxen en selectievelden. Ik heb gezocht, maar ik kan ook nergens een optie vinden om de tabvolgorde in te stellen. Heeft iemand van jullie een idee om dit toch te kunnen doen ?

Samengevat: Een methode om tussen de textboxen op een werkblad (niet een Userform) te gaan.

Groet,
Allard

Dit zou ik ook graag willen weten!
Weet iemand het antwoord hierop?

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan