• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabular model excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PedroJV

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2018
Goedemiddag,

binnen ons ziekenhuis maken wij gebruik van tabular models in excel.
Wanneer je daarin gebruik maakt van een filter, dan kun je alleen in de selectie zien van die filter, welke filterwaardes men gebruikt.
Alleen als men filters gebruikt binnen een een lijst van waardes, die heel groot is, dan is het moeilijk zien op welke waardes nu gefilterd wordt. Is er een mogelijkheid omdat inzichtelijk te maken?

Alvast bedankt

Pedro

Slicers gebruiken?

Beste AlexCel,

Dank je.
Heb je een voorbeeld van wat je bedoeld?

Denk dat het de bedoeling volgens de regels dat je zelf een bestandje levert.

Had inderdaad een klein representatief voorbeeldje verwacht bij de vraag....
Maar ok, voor deze keer heb ik zelf iets heel snel in elkaar gezet om slicers te demonsteren.

Bijlagen

Dank je wel voor de hulp AlexCel, maar dat is niet wat ik bedoel.
Helaas kan ik geen bestandje meesturen, omdat in de kubussen patientinformatie staat.
Als het met bijgevoegde beeld niet duidelijk is, dan wil ik alsnog wel proberen een voorbeeld te maken met fictieve data.

1730904861110.png

Het gaat er dus om dat in de filter niet alleen diagnosecode 030 en 833 aangevinkt staan, maar nog 10-tallen meer in een lijst van duizenden diagnose codes (of ander soortige waardes) Deze hoeven niet allemaal in de uitgevraagde data aanwezig te zijn, dus worden dan ook niet getoond in de uitgevoerde kolom/tabel.
Echter ter controle zou ik graag wel in een overzicht willen zien, welke waardes allemaal geselecteerd zijn/uitgevraagd worden in de filter.

De gevraagde BI medewerkers, kunnen hier niets over terugvinden.
Is dat toch mogelijk?

Alvast bedankt

Dit is mogelijk ja, met VBA

Beste JEC, heb je een voorbeeld script?

Alvast bedankt?

Even op basis van 1 filter. Output zet hij voor nu in kolom K. Zorg dus dat daar niets staat

Code:
Sub jec()
 Dim it, x As Long
 With ActiveSheet.PivotTables(1).PivotFields("DBC Diagnosecode")
   ReDim ar(.PivotItems.Count, 0)
   For Each it In .PivotItems
      If it.Visible Then
        ar(x, 0) = it
        x = x + 1
      End If
   Next
   Range("K1").Resize(x) = ar
 End With
End Sub

Met Office 365 zou ik iets proberen als dit
Code:
=UNIQUE(B6:B1000)

evt bereik aanpassen aan eigen situatie.

Bij gebruik van een tabel zou dat zeker voldoen. En toen zag ik de draaitabel

Dank je wel JEC, ik ga het met hun delen.
Als BI nog vragen heeft, mag ik er dan op terugkomen via een prive bericht?

Ik zou de vraag lekker hier stellen, anderen kunnen er dan ook op voortborduren👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan