tags : opzoeken van site ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
beste collegas

ben er dan eindelijk in gelaagd een website te maken die ik kan terugvinden via de browser .

Alleen echter wens ik m'n site ook terug te vinden via een aantal zoekwoorden . Dacht dat dit de fameuse " tags" zijn.
Heb me dan ook laten vertellen dat vb Google moest gelinkt worden aan m'n site . Maar hoe doe je dit ?

weet iemand hier iets meer over of waar kan ik hierover info vinden .
alvast dank

grema

De meta keywords kun je net zo goed links laten liggen, die worden door google en consorten straal genegeerd. Wat je wel kunt toevoegen is een meta desctription. Je kunt dat doen door tussen de <head></head> tags
HTML:
<meta name="description" content="Dit is een korte beschrijving van je site, het heeft geen zin om meer dan 400 karakters te gebruiken" />
Deze beschrijving kan google dan naast de link naar je site laten zien in de zoekresultaten. Dat brengt je weliswaar niet hoger in de rangorde maar het kan wel de kans verhogen dat iemand op je link klikt.
(mocht je toch keywords willen gebruiken dan kun je die net zo toevoegen als de description, allen dan natuurlijk met name="keywords")

Andere dingen om op te letten:
- gebruik de woorden waar je op gevonden wilt worden meerdere keren in de site, wel op een natuurlijke manier uiteraard, het moet er niet uit gaan zien als spam.

- Zorg dat iedere pagina een unieke <title> heeft, liefst weer met de gewenste worden, maar wel op een natuurlijke manier.

- gebruik kopjes op je site <h1> <h2>, etc. Google zal aan deze kopjes meer belang toekennen dan aan de rest van de tekst.

Maar, waarschijnlijk het belangrijkste is dat respectabele sites naar jouw sites linken. Als er bijvoorbeeld, bij het wikipedia artikel over korenwolven een link staat naar jouw site over korenwolven dan zal google aannemen dat jouw site wel een goede site zal zijn. Des te meer van deze links je krijgt des te hoger je in google zult komen.

Het is inderdaad mogelijk je site aan te melden bij google (http://www.google.nl/addurl/) maar dat is meer om er voor te zorgen dat google weet dat je site bestaat, wat kennelijk al het geval is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan