Take A Screenshot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stress

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo iedereen,

Ik ben een beginnende VB.NET2008 programmer en ik heb wat geprobeerd en ik kwam bij een programma'tje, genaamd: Take A Screenshot.
Als je een screenshot wil nemen van je desktop moet je prt screen drukken, paint/photoshop/.. gaan en opslaan,...
Dus kort gezegd veel werk. Met dit programma is het de bedoeling om simpel op een knop drukken en screenshot te nemen en natuurlijk op te slaan.
Je kan een screenshot nemen als hij open is dat programma'tje en als hij geminimaliseert is kan je op het icon in de system tray drukken en dan maak je ook een screenshot.

Take A Screenshot​
DOWNLOAD
Versie: 0.1
Gemaakt door Jeffrey D. Programs​

Laat me weten wat je ervan vind. Ik kan alle tips natuurlijk gebruiken.
Als je nog functies weet om erin te stoppen, laat het me weten!

Bedankt,
Stress

Laatst bewerkt:
Hee

Het programma ziet er goed uit vooral een mooie installer
het tooltje werkt goed geen viruusen ofzo alles word goed opgeslagen :thumb:

[smallimg]http://i50.tinypic.com/vzjyu8.png[/smallimg]

Is een setup echt nodig? Persoonlijk ben ik er erg op tegen als mensen een setup wizard of iets dergelijks gebruiken voor hun programma. Ik bedoel, waarom zou je, je kan toch gewoon de executable uploaden en verspreiden?

Ik heb je programma toch even uitgeprobeerd en het doet precies wat je beschrijft.
Er zit wel een klein foutje in:
Als je op de knop Take a Screenshot hebt geklikt, en daarna op de Save screenshot knop en drukt daarna de SafeFileDialog weg door op Annuleren te klikken, er toch een messagebox verschijnt met de text dat de screenshot is gesaved.

Een tijdje geleden heb ik ook ooit een soortgelijk programmatje gemaakt. De mijne heeft een aantal features die, naar mijn mening erg handig zijn in dit soort programmatjes. Hier is een lijstje met features die ik in mijn versie heb geprogrammeerd:

• Een bestandsformaat opgeven (jpg, bmp, png)
  • Wanneer je in een spel zit kan je door middel van een toetscombinatie een screenshot laten maken (de toetscombinatie kan je als gebruiker zelf bepalen)
  • De mogelijkheid om de gemaakte screenshot direct te uploaden naar bijvoorbeeld je eigen ftp server maar op de harde schijf opslaan kan natuurlijk ook

Als je wil kan je deze features ook in jouw programma inbouwen.

Laatst bewerkt:
@ applefaq
Bedankt voor de goeie comments :)

@ TMA
Ik had hier al een topic over (Klikje) maar niemand antwoorde hier in met iets wat ik kon gebruiken.
En van dit upload ook (klikje)
Dus kon ik het hierin niet stoppen. Misschien jij kan helpen?

Groeten,
Stress!

Laatst bewerkt:
Ik heb een reactie gepost in je eerste thread hierover.

Wat betreft het automatisch laten uploaden van een gemaakte screenshot, ik weet alleen hoe je dat moet doen als je een eigen ftp server hebt. Ik weet dus niet hoe je upload naar gratis image hosts. Ik denk niet dat dat zomaar kan. Maar met ftp kan het wel.

Ik zal binnenkort wat voorbeeld code posten in je thread hierover (het is laat en ik ben het zat).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan