taken op de achtergrond uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hallo,

ik heb via hamachi een gedeelde map met een vriend gemaakt zodat we altijd op ons bureaublad een gedeelde map hebben om muziek met elkaar te delen. Nu is het probleem dat elke keer als we een nummer willen delen hamachi moeten opstarten, dat is natuurlijk niet zo erg, maar ik vraag me af of het mogelijk is om hamachi standaard op de achtergrond uit te voeren zodra windows opstart zodat hamachi standaard aanstaat. Ik heb hem nu in Start->opstarten->hamachi staan, maar dan komt het scherm nog wel tevoorschijn. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit op de achtergrond gebeurd ipv op de voorgrond?

Voor dat soort instellingen moet je normaalgezien binnen het programma zelf kijken. Wat je kunt proberen is hetvolgende.
  • Klik met rechts op het bureaublad, neem "nieuw" >> "snelkoppeling".
  • Wijs het pad naar je programma aan (ergens in Program Files).
  • Het pad wordt ingevoerd in het vakje.
  • Typ er nu nog /S achter. Je kunt ook /silent, -silent of -s proberen. (Laat een spatie tussen .exe en de / of - )
    Het kan zijn dat het programma deze zogenaamde "switch" weet te interpreteren en zich dus op de achtergrond opent. Het verschilt van programma tot programma.
  • Sla de snelkoppeling op en sleep ze naar de opstarten-map.
  • Gooi eerst de andere snelkoppeling eruit.

Laatst bewerkt:
Start
Uitvoeren
"cmd"
< enter >
""volledig pad + bestandnaam /?"" (voorbeeld, letterlijk,: "c:\WINDOWS\system32\dxdiag.exe" /?)

Mocht het programma over parameters beschikken zul je deze in veel gevallen op deze manier naar boven kunnen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan