Taken op tijd uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredvanhezel

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Ik wil graag een aantal taken op tijd laten uitvoeren in access . Hier in staat een schema in een tabel volgens deze tijden wil ik een enkel processen draaien.
Is dit mogelijk ? Wie geeft me een hint hoe ik dit aan moet pakken.

Om te beginnen: zo'n constructie gaat alleen werken als je de db gedurende die tijd open hebt staan. Verder zou je denk ik een formulier moeten maken met een Timer Event, die op het ingestelde tijdsblok continue controleert of de beoogde starttijd is bereikt of niet, op basis waarvan dan een procedure kan worden afgevuurd. Dat geeft een behoorlijke belasting voor je db, want die berekeningen lopen continue door.
Een andere oplossing is om een aparte db voor de taken te maken, en die op de gewenste starttijden te laten draaien met automacro's die vervolgens de taken uitvoeren.

Je kan via Taakplanner een taak inplannen die acties in MS Access uitvoert.
Zonder dat je database daarvoor geopend hoeft te zijn.

Of dat in jouw geval een oplossing is kan ik niet zeggen.
Daarvoor is je informatie te summier.

Tardis

Beste Michel en Tardis,

Bedankt voor de tips, vandaag heb ik de optie met de timer in het formulier getest dit werkt wel maar vertraagt het proces nog al ( import van 40 XML bestanden per 15min) + de data comprimeren.
Ik ga voor de optie met de taak planner ( maar dan niet per 15min maar per 60min ) , ik zal dan genoegen moeten nemen met wat minder actuele data.

Grt,
Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan