Opgelost Takenbalk leeg

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Sinds laatste gebruik laptop ( eergisteren) zijn alle snelkoppelingen weg. Takenbalk staat niet vergrendeld. Ergste is dat mijn e-mail snelkoppeling daar ook stond.
Gebruik Windows 10. Zover mijn kennis gaat heb ik alles gecontroleerd!
Wat kan ik als leek verder checken? Bedankt

Startmenu werkt nog wel zodat je daar je mailprogramma kunt starten?

Ik heb gmail en start ik dan op via explorer, daar zit rechts in de hoek een koppeling! ? Via start menu zie ik niet hoe?

Ja ja, maar voor mij is het grootste probleem dat alles snelkoppelingen van de taakbalk weg zijn, niet alleen gmail, ook mijn words en exel koppeling en verkenner enz.enz.

Dus de Taakbalk kom tevoorschijn maar is helemaal leeg?

Ja dat is juist, gewoon leeg wittebalk. Volgens mij eergisteren was hij nog rijkelijk gevuld.

Probeer eens het volgende.
Druk tegelijkertijd op de Windows toets en de r toets. (Windows+R)
Tik daar in: cmd
En klik op Ok.

Voer daar de volgende 2 commando's uit:
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer

Is het dan weer terug?

Zoniet, lees dit dan eens:

Helaas geen resultaat, beeldscherm knipperde even en dacht yes….maar nee dus niet.
Dat verhaal taskbar icons ga ik morgen doen, ben dan misschien telang bezig….eerst vertalen….dan goed lezen…en dan doen……dan komt mijn slaap in het geding, Alvast bedankt morgen laat ik weten👍

Nou, dat is toevallig. Ik had zojuist hetzelfde euvel op mijn desktop pc. Nooit eerder gehad. In de taakbalk stond links alleen nog de knop Start en de zoekknop. Geen pictogrammen meer van aan de taakbalk vastgemaakte programma's. Ook het systeemvak was vrijwel leeg.

Mijn oplossing was eenvoudig:
Klik op Start > Klik op Aan/uit > Klik op Opnieuw opstarten.

Dat is trouwens tip 2 in de website waar edmoor je de link van gaf.

hallo beste Helpers, na veel lelijke woorden en natte rug probleem opgelost, hoe??
na starten vanochtend nog steeds niets, vannacht dacht ik laat ik systeem herstel eens proberen ( ff zoeken waar deze zit) dat gevonden "bestanden behouden" aangevinkt daarna "uit de cloud" Gaf error.
toen "lokaal opnieuw" gaf error. daarna maar "afsluiten met opnieuw opstarten" gedaan en na zeer lange tijd wachten ( schat in ca 1 uur) kreeg ik beeld met alle info weer op de takenbalk. dus wat ik gedaan heb???? maar het werkt, vind nu wel dat laptop vrij traag is geworden. zou dat hiermee te maken kunnen hebben?

En EDMOOR enorm bedankt weer voor steeds jou snelle reacties en hulp, al meerdere malen jou hulp positief gebruikt... neemt niet weg dat alle andere helpers ook een bedankje krijgen hoor.
voorlopig ben ik weer BLIJ.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan