• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Takenlijst omzetten naar dagplanner (vw-opmaak + formules)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellewijsneus

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2014
Beste mede-excellers,

Ik heb een takenlijst met datum, startdatum, einddatum, taak, leverancier en verantwoordelijke. Dit is een oneindige lijst met aan het einde misschien wel 500 taken.

Deze taken wil ik verwerken in een soort van dagoverzicht, waarbij de taken uit de takenlijst (met leverancier en verantwoordelijke) worden opgesomd. De tijdspanne wil ik graag gevuld hebben met een kleur middels voorwaardelijke opmaak.
Wanneer mogelijk dienen de taken gesorteerd te worden op starttijd... zodat ik een doorloopplanning van de dag te zien krijg.

Hier de bijlage... Bekijk bijlage TAKENLIJST.xls

Ik hoop dat zoiets mogelijk is.... (niets is onmogelijk... je moet alleen weten hoe :cool:)

Liefst compatible met excel 2003... indien niet mogelijk, mag 2010 ook.

Popipipo... bedankt voor je snelle reactie...

Dit is gedeeltelijk wat ik zoek. In jou bijlage moet ik zelf een actie invullen... de bedoeling is om de acties, waarbij de datum genoemd is, automatisch in te vullen in kolom A...
D.w.z. dat ik alleen input geef op tabblad "ACTIELIJST14", waarna mijn dagplanning automatisch wordt ingevuld.

Zo... OPGELOST!

Zo... door een deel van de formules uit mijn vorige vraag te gebruiken is het me gelukt...

Alleen het tabblad "ACTIELIJST14" hoeft te worden gevuld... de dagplanning wordt automatisch gevuld! Yes...

Een beetje van Popipipo, een beetje van Roncancio en een beetje van mezelf...

zie bijlage... Bekijk bijlage TAKENLIJST_AUTO.xls

Alweer een dankjewel van mij!

Gr. Elle

Bij mij laat hij bij de rode regels het eerste vakje niet zien...
Regel 12, start 16:30.... het vakje 16:30 wordt niet gevuld... de eerste die gevuld wordt is 17:00?!

Vreemd...

Heb je al eens naar outlook gekeken ?

Natuurlijk...

Waarom vult hij het vakje 06:30 bij regel 4 wel en bij regel 12, 16:30 niet?

Wellicht een stomme vraag, maar toch..

Dat is de afronding die excel doet.
Ipv de getallen door te trekken moet je de getallen zelf stuk voor stuk intikken.

Natuurlijk...

Waarom vult hij het vakje 06:30 bij regel 4 wel en bij regel 12, 16:30 niet?

Wellicht een stomme vraag, maar toch..

@Plongske... nu doet ie bovenstaande quote andersom... hij vult regel 12 wel, maar regel 4 niet.
@Popipipo... welke getallen moet ik zelf intikken, de tijden in rij 3?

Bedankt allen!

Toch blijft één vraag open (die eigenlijk nu buiten mijn hoofdvraag staat):

Dat is de afronding die excel doet.
Ipv de getallen door te trekken moet je de getallen zelf stuk voor stuk intikken.

Wat is er anders aan het doortrekken van getallen, dan ze zelf invoeren?

Laatst bewerkt:
De tijden in rij 3 moet je inderdaad zelf intikken.
@plonske als je de tijden in VO afrond moet je dat ook doen ik kolom B & C
=afronden(index(......);6)

Mede-excellers... ben ik weer...

Ben bezig om de sheet nog verder te automatiseren... vooralsnog loopt alles prima, maar...
Ik wil in de cel voorafgaand aan waar de voorwaardelijke opmaak begint, het nummer van de actie hebben staan...

In veel cellen gaat het goed, alleen in sommige cellen laat hij de waarde uit kolom A niet zien...

Zie bijlage... Bekijk bijlage ACTIELIJST-KLOOTDOCUMENT.xls

Heeft dit weer met afronden te maken?!

Gr. Jules aka Elle...

Het heeft inderdaad te maken met de afrondingen.
Ik ben zo vrij geweest om de formules aan te passen zodat je de verborgen C kolom niet meer nodig hebt.

Bijlagen

Ik ga morgen even kijken... Even paar uurtjes nachtrust nemen. Bedankt voor snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan