talen dragon naturally speaking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars93

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hallo,

Ik heb laatst Dragon Naturally speaking gedownload, een spraakherkenningsprogramma. Ik ben er erg blij mee, maar heb 1 groot probleem, als ik een taal wil kiezen kan ik kiezen uit: -UK English
- US English
- French
- Australian English
Maar géén Nederlands, niet echt handig als ik een werkstuk voor Nederlands zou willen dicteren:confused:
Weet iemand of en waar ik een language pack o.i.d. kan downloaden? Ik heb al gegoogled, maar kon niks vinden.

Alvast bedankt,
Lars

Laatst bewerkt:
Dat is dan waarschijnlijk een Canadese versie....

Er zijn [bij mijn weten] geen language packs, dus je zult de Nederlanse moeten "kopen".

Bedankt ErpCity,
Ik zal wel gaan zoeken naar een Nederlandse versie om te "kopen".

Haha dat programma heb ik ook, nederlandse woordenlijst moet je zoeken en dan invoegen. Als je iets hebt laat dan weten want ik ben ook nog opzoek

mvg

De Nederlandse versie heeft wel Duitse, Franse en Engelse woordenlijsten aan boord, zodat woorden in die taal ook herkent en goed geschreven worden...
Hij is links en rechts "te koop"!

@TT1
Invoegen van een woordenlijst is niet genoeg om in die taal te kunnen dicteren....

Laatst bewerkt:
Helaas,
kan wel Nederlandse versies vinden, maar dit is allemaal voor XP, en ik heb Vista. Ik heb al geprobeerd via de site van DNS de nieuwere versie te downloaden, maar dit ging niet. Maar is het misschien mogelijk versie 9 (voor XP) op een XP computer te installeren, dan de Nederlandse woordenlijst te kopiëren en die dan in de map van DNS 9.5 op mijn Vista te zetten. Zo ja, heeft dit ook zin.

Lars

Laatst bewerkt:
Helaas,
kan wel Nederlandse versies vinden, maar dit is allemaal voor XP, en ik heb Vista. Ik heb al geprobeerd via de site van DNS de nieuwere versie te downloaden, maar dit ging niet. Maar is het misschien mogelijk versie 9 (voor XP) op een XP computer te installeren, dan de Nederlandse woordenlijst te kopiëren en die dan in de map van DNS 9.5 op mijn Vista te zetten. Zo ja, heeft dit ook zin.

Lars

Alsj het deze installeert als XP (dat kan: file -> rechter muisknop -> eigenschappen -> compatibiliteit -> Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren -> Windows XP)
Moet lukken

Met spraakherkenning is het mogelijk om bepaalde woordenlijsten te importeren. Wanneer je een Nederlandse woordenlijst in een Engels spraakprofiel gaat laden zal dat niet leiden tot resultaat. Dit komt omdat er wordt gewerkt met een buitenlands (engels) taalmodel wat niet akoestisch aansluit. Om Dragon NaturallySpeaking spraakherkenning in het Nederlands te gebruiken dien je echt een Nederlandse versie te hebben.

Tegenwoordig is er trouwens Dragon versie 12.

Met vriendelijke groet,

Thierry
*knip* Spraakherkenning

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Thierry,

Welkom op Helpmij :)

Deze vraag had zijn laatste reactie in 2009 ontvangen, zou je de volgende keer op de datum van de laatste reactie willen kijken?
Daarnaast heb ik je link verwijderd, het voegt weinig toe aan je verhaal en komt op mij over als "reclame maken".

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan