Talen in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Af en toe lijkt het of Word er maar een potje van maakt. Dan wordt de nederlandse tekst bijv. als Engels aangemerkt en zodanig ook in de spellingcontrole behandeld. Hoe kan ik voor eens en voor altijd definitief Nederlands als standaard krijgen?? Elke keer als ik het in in bijlage vertoond schermpje doe verandert het toch weer later op een of andere manier.

Bijlagen

• TAAL.png
    TAAL.png
    35 KB · Weergaven: 69
Hallo,

Als je zelf de goede instellingen hebt gemaakt bij de installatie van Word2007, wordt elk nieuw document zonder problemen als 'Nederlands' geïnterpreteerd.

Anders is het met documenten die voor die tijd zijn aangemaakt, of van een ander afkomstig zijn:

- Open het document
- Selecteer álles (Ctrl-A)
- Tab: Controle > Taal instellen
- Controleer of de taal 'Nederlands' actief is (m.a.w. is geselecteerd bovenaan) en haal het vinkje wég (evt.) bij Taal automatisch bepalen
- Klik op de knop 'Standaard... '

Sla het documetn weer op.
Nogmaals, bij nieuwe documenten die je aanmaakt, zal het probleem niet voorkomen.

Hoe krijg ik "Engels" weg dat samen met Nederlands boven de lijn staat in de bijlage????

Hoe krijg ik "Engels" weg dat samen met Nederlands boven de lijn staat in de bijlage????

Office knop>> opties voor word> populair>> taalinstellingen> daar kun je weghalen of toevoegen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan