Talen leren en website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerNerd268

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Ik heb paar leuke website-ideeën in mijn hoofd waarvan ik overtuigd ben dat het redelijk succes kan hebben. Alleen ik beschik geen kennis over de talen, althans ik ben ze aan het leren via deze site:

http://thenewboston.org/

Ik heb al de HTML/CSS tutorials geleerd en ben nu bezig met PHP.

Wat ik mij dus afvraag, stel nou dat ik die PHP tutorials (200 videos) geleerd heb, beschik ik dan over genoeg kennis om een website te maken met een gelikte layout en de kennis om een website (script ) in elkaar te zetten?

Een website die ik bijvoorbeeld in elkaar wil zetten is een soortgelijke marktplaats (qua functies). Ik leer nu tot zover dan allemaal losse functies, er zijn niet echt naar voren gekomen hoe ik een website in elkaar kan zetten. Is dat alleen met PHP, of wordt HTML/CSS gecombineerd met PHP? Ik zie veelal php scripts met heel veel bestanden waaronder install.php en dat soort dingen ben ik ook nog niet tegengekomen (ik ben nu bij video 38 vd 200).

Is dit bovendien een goede site om dit te leren? Of ben ik met iets nutteloos bezig?

Laatst bewerkt door een moderator:
In dit soort situaties geloof ik niet in goed en slecht of "de beste" of zoiets.
Leren is erg persoonlijk en de manier waarop een website (of een boek!) de theorie aan biedt, werkt wel voor de een maar niet voor de ander.

Wat ik nooit zo goed begrijp is wanneer mensen vragen naar één website of naar één boek waaruit ze iets kunnen leren.
Ik heb misschien wel zes boeken over HTML echt goed bestudeerd
en er zeker tien onder ogen gehad.

Hetzelfde geldt voor websites en met name als het over CSS gaat.
Er zijn zoveel verschillende websites waar je nuttige dingen over CSS kunt leren. Je moet nooit ophouden met zoeken en surfen.

De belangrijkste tip die ik je mee wil geven:
ga niet alleen de techniek van HTML, CSS en PHP bestuderen.

Ga je ook verdiepen in webstandaarden, usability, gebruiksgemak en webrichtlijnen.

Wat ik mij dus afvraag, stel nou dat ik die PHP tutorials (200 videos) geleerd heb, beschik ik dan over genoeg kennis om een website te maken met een gelikte layout en de kennis om een website (script ) in elkaar te zetten?

Wanneer je jezelf dit nu af vraagt zou ik eerst eens gaan kijken waarvoor je PHP gebruikt.
In ieder geval niet voor de layout van een site.

Installeer eens xampp (of een andere amp) op je pc. Download dan een cms en doe de setup. Ga hiermee aan de slag en maak zelf een html/css template. Er zijn veel pluigins of modules waarmee je functionaliteit in een cms kunt toevoegen. Zo hoef je het wiel niet 2x uit te vinden.
Wat betreft de "talen" adviseer ik Javascriptp en jQuery eens te bekijken.
Omdat php niet de makkelijkste is zou ik de basis hiervan bekijken en de rest van php tot later bewaren. In de basis leer je gestructureerd de code te schrijven. Hier heb je in elke taal wat aan.

Laatst bewerkt:
Installeer eens xampp (of een andere amp) op je pc. Download dan een cms en doe de setup. Ga hiermee aan de slag en maak zelf een html/css template. Er zijn veel pluigins of modules waarmee je functionaliteit in een cms kunt toevoegen. Zo hoef je het wiel niet 2x uit te vinden.
Wat betreft de "talen" adviseer ik Javascriptp en jQuery eens te bekijken.
Omdat php niet de makkelijkste is zou ik de basis hiervan bekijken en de rest van php tot later bewaren. In de basis leer je gestructureerd de code te schrijven. Hier heb je in elke taal wat aan.

Ik heb een gat in de markt gevonden en ik wil, wat ik in mijn hoofd heb en uitgetekend heb, nabouwen. Het moet de functies en layout kunnen hebben als http://www.homeaway.com/ en marktplaats.nl

Ook kan ik losse php scripts downloaden en bundelen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. :P

Enige wat ik wel kan is met een CMS werken.

Welke CMS adviseer jij mij aan de hand van voorgaande zinnen?

Als ik het topic zo doorlees, wil ik je Drupal adviseren. In het begin lijkt het erg moeilijk, maar uiteindelijk kan je er alle kanten mee op (werk er zelf altijd mee ;))

Als ik het topic zo doorlees, wil ik je Drupal adviseren. In het begin lijkt het erg moeilijk, maar uiteindelijk kan je er alle kanten mee op (werk er zelf altijd mee ;))

Ja dankje. Ik heb hem gedownload. Maar ik heb al een plugin gevonden, ofwel een module zoals dat bij Drupal heet: ubercart etc. maar dat is niet wat ik zoek.. Ik zoek een module waar gebruikers zich kunnen registreren en maar 1 soort categorie product kunnen aanbieden waarbij zij de prijs kunnen bepalen (per dag, per uur, per nacht etc) i.p.v 'nu kopen'. Is daar een module voor Drupal, misschien dat jij er 1 kent?

Heb je al eens eerder met Drupal gewerkt? Aangezien je direct de modules weet te vinden, haha :P

Je kunt eens kijken bij deze modules:
https://drupal.org/project/commerce_auction
https://drupal.org/project/auction

Ja ik heb eens een korte periode gebruikt, een hele tijd geleden. De modules die jij post, kwam ik zojuist tegen maar als ik erover lees dan spreekt het tegen naar wat ik zoek:

Ik zoek een modules waar gebruikers zich kunnen registreren en maar 1 soort categorie product kunnen aanbieden waarbij zij de prijs kunnen bepalen (per dag, per uur, per nacht etc. waarbij producten dus per uur/dag/nacht worden 'weggegeven' voor een bepaald bedrag i.p.v kopen. Daarnaast moeten betalingen via PayPal naar mij worden betaald door de betalers en dan schuif ik het geld door naar de personen die het geld moeten ontvangen, die het dus verhuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan