• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Talentenpool in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter j30l
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

j30l

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Hi,

Ik wil graag een talentenpool in excel maken. Zou iemand mij aan kunnen geven of dit mogelijk is/ hoe dit dan mogelijk is.

Ik zou graag in kolommen allerlei steekwoorden willen zetten die bij een persoon horen. Hierdoor krijg ik een bestand van ongeveer 500 kolommen. Of rijen, dat maakt eigenlijk niet uit. Bij bijvoorbeeld 30 mensen staat dat zij WO opleidingsniveau hebben. Van die 30 mensen, hebben er 2 marketing ervaring. Ik wil dus kunnen filteren op: WO niveau + marketing ervaring.

Maar, kan dit, en zo ja hoe?

Thanks in advance

Daar kan je toch een autofilter over zetten.

Daar kan je toch een autofilter over zetten.

Selecteer rij/kolom met koppen/categorieën -> tabblad gegevens -> Filter.
Ga naar relevante rij/kolom en klikt op dropdown menu, hierin kun je op van alles en nog wat filteren.

Belangrijkste fouten die ik gemaakt heb:
Slechts op 1 rij of kolom een filter zetten waardoor je gegevens in de war raken.
Onbedoeld dubbel filteren waardoor je onvolledig resultaat krijgt. Altijd opletten of je wel de gehele populatie meemaakt als dat je bedoeling is.

Beste is bestand dubbel opslaan en met 1 versie even oefenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan