tap (tikje) op touchpad als L-muisknop inschakele

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmuyres

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo,
Vroeger kon ik met mijn touchpad zowel de aanwijzer bewegen als door te tappen (tikken) op het touchpad iets selecteren. dat had hetzelfde effect als een klik op de linkermuisknop, maar nadat ik mijn systeem leegveegde (fabrieksinstellingen herstelde) was dat helaas afgelopen.
Wat kan ik doen, om dat weer terug te krijgen?
Groeten Peter

touchpad tapbaar

Beste Coen,

wat fijn dat je reageert..
driver installeren: is dat wat ik toen heb gedaan of bedoel je er iets ander mee?
Ik heb mijn computer regelmatig via start afgesloten (en weer aangezet) . Niet dat het me verbaast, maar dat heeft niets aan de situatie veranderd.. Kun je zoiets ook handmatig instellen, of moet ik ermee leren leven?

Laatst bewerkt:
Als je me de details van je laptop opgeeft, merk,type,evt. servicetag zal ik een driver voor je opzoeken.
Bij een herinstallatie moet je bij sommige hardware een driver (stuurprogamma) apart installeren.
Vergeet ook je besturingsprogamma niet.

Hallo ,
wat aardig van je! ik kijk meteen..
wat een service tag is en waar ik die vind weet ik niet.. maar dit is wat ik voor je heb gevonden is:

Toshiba Satellite P100-277
Genuinte Intel(R) CPU
T2050 @1.60 GHz
Kloksnelheid 800 MHz, 0,99 GB
model nr. PSPA0E-039021DU

Is dat genoeg?

Besturingssysteem, dus XP, Vista of ....

Bij deze de site waar je de driver kunt downloden. Wel even de gevraagde gegevens aangeven.

http://eu.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=EU

Het is een RAR bestand, dus hij moet uitgepakt worden, maar dat gaat ook met XP of Vista.
2 Maal op klikken, en hij vraagt waar je hem wilt uitpakken.
Kies bureau, kun je hem makkelijk terugvinden.
Als hij is uitgepakt, weergeven, en het .exe bestand 2 maal klikken, de rest wijst zijch vanzelf.
Suc6

Laatst bewerkt:
na weergeven WinRAR..

XP was het ..
Ik heb een touchpad driver gevonden en gedownload.
Als ik daarop dubbelklik en daarna op ' VIew' wat ' Weergeven' betekent, denk ik, dan loop ik vast. Na het wegklikken van het 'please purchase WInRar license' , klik ik dubbel op het mapje Touch pad driver. Vervolgens krijg je een overzicht met allerlei mappen, .dll , -sys, -inf en ook .exe bestanden.
Hoe weet ik nu welke ik hieruit kiezen moet?
Groeten Peter.

XP was het ..
Ik heb een touchpad driver gevonden en gedownload.
Als ik daarop dubbelklik en daarna op ' VIew' wat ' Weergeven' betekent, denk ik, dan loop ik vast. Na het wegklikken van het 'please purchase WInRar license' , klik ik dubbel op het mapje Touch pad driver. Vervolgens krijg je een overzicht met allerlei mappen, .dll , -sys, -inf en ook .exe bestanden.
Hoe weet ik nu welke ik hieruit kiezen moet?
Groeten Peter.

Winrar is goed, want alle bestanden van de Toshiba site zijn ingepakt. Dus je kan dan makkelijker rechter muis knop op de bestand die je gedownload hebt klikken en "Extract here" of zo iets.
Dan krijg je de zelfde map naam maar als een Windows map. Daar in heb je de Setup.exe nodig.

enhet ging vooruit: Na het klikken op de setup, verschijnt het bericht dat er al een synaptic pointing device geinstalleerd is die eerst moet worden gedeinstalleerd.
Zo gezegd, zo gedaan. Daarna werkt de touchpad toch nog en bovendien zegt hij weer dat het er wel nog is, hoewel het niet meer in het software overzicht van geinstall programma's staat..
Nu zie ik dat er in die lijst ook nog een toshiba touchpad utility bestaat. Is het een goed idee ook die te verwijderen en het daarna nog eens te proberen met die synaptic utility of moet ik dat misschien juist absoluut niet doen ?

Laatst bewerkt:
enhet ging vooruit: Na het klikken op de setup, verschijnt het bericht dat er al een synaptic pointing device geinstalleerd is die eerst moet worden gedeinstalleerd.
Zo gezegd, zo gedaan. Daarna werkt de touchpad toch nog en bovendien zegt hij weer dat het er wel nog is, hoewel het niet meer in het software overzicht van geinstall programma's staat..
Nu zie ik dat er in die lijst ook nog een toshiba touchpad utility bestaat. Is het een goed idee ook die te verwijderen en het daarna nog eens te proberen met die synaptic utility of moet ik dat misschien juist absoluut niet doen ?
De toshiba utility is de toetsen combo FN + F9 om het aan en uit te zetten.
Maar nu die setup nog eens en als hij klaar is opnieuw opstarten.

Na dat! In de onder rechterhoek van je beeldscherm zit dus ook je Synaptics icon (Touchpad)
Rechter muisknop daar op en kijk of the "Tik om te klikken" aan gevinkt staat. Zo ja, dan hoef je niks te doen. Zo nee dan zet het aan dan zou je probleem opgelossed moeten zijn.

FN+F9 is wel gaaf , maar dat hielp niet.
Ik heb de computer eerst heropgestart en daarna geprobeerd te installeren. Dat werkte wel!
Vervolgens weer opnieuw opgestart.
Reuze bedankt hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan