Target in tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Hallo allemaal,

Ik wil een website bouwen met 3 kolommen. In de linkerkolom komen knoppen. Als een van de knoppen aangeklikt wordt moet er een pagina geopend worden in de 2e kolom. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

De meest traditionele manier is een nieuwe pagina maken met daarin dezelfde layout alleen andere inhoud.

De meest moderne manier is door middel van een AJAX-event waarbij de inhoud van de 2e kolom dynamisch ingeladen.
De meest ouderwetse manier is door gebruik te maken van een <iframe> waarbij je het attribuut "target" van je links op de naam van het <iframe> zet

Ik zou voor "de meest traditionele manier" gaan: verschillende pagina's met eigen inhoud maken, en daaromheen zetten wat hetzelfde moet blijven.
  • Voordelen o.a.: alle pagina's kunnen door Google gezien en apart geïndexeerd worden, er is geen javascript voor nodig (=ook toegankelijk voor mensen met een pure tekstbrowser of voorleesbrowser).
Makkelijk om de dezelfde-kolom (nr. 1 en/of 3) er op alle pagina's met 1 regeltje code in te krijgen: PHP!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan