target ( link ) blank en JS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Vraagje : ik heb dit ( zie hieronder in het script staan ) : hoe kan ik een werkende link blank ( target="_blank" oid ) inbouwen ? Ik heb al veel geprobeerd, maar het wil maar niet werken ..... Is er iets met de 3e regel van onderen ( location.href=locat+".htm" ) aan te vangen misschien :rolleyes: ? Met dank voor een verlossend en / of constructief antwoord :) Groeten, Leon25.
Code:
<script language="JavaScript">
var i=0
var locat=""
function srch(numb){
i++
locat=locat+numb
if (i<10){
document.TheForm.astrx.value+="*"
}else{
document.TheForm.astrx.value+="*"
alert(locat+" ?"); 
location.href=locat+".htm"
}} 
</script>

Laatst bewerkt door een moderator:
opgelost

Inderdaad, bedankt :) ! groeten, leon25.

Opgelost : ik neem aan dat er mogelijk toch nog een verdere vraag gesteld kan worden ? Zoja : zie hieronder :

naar aanleiding van je reactie heb ik ook dit geprobeerd : location.href=window.open(locat+".htm")
maar nu verandert de pagina zelf, de andere wordt dan niet gevonden. Wat heb ik fout gedaan ? Wederom dank voor antwoord.

Je zegt daar het volgende:
location.href = verander de huidige url.
window.open = open een nieuw venster.

Welke van de 2 wil je? :p

Ja, toepasselijke :p avatar :) ( ik heb denk ik mijn dag niet ) bedankt voor reageren :), wat ik wil is dat er een nieuw 'venster' geopend wordt. Dus een window in een window. Als je dan die laatst geopende pagina wegklikt blijft de rest bestaan. Dus het zelfde als wat je met target="_blank" verkrijgt .....

Bijgevoegd zondag 091207 : Je zegt daar het volgende:
location.href = verander de huidige url.
window.open = open een nieuw venster.

Welke van de 2 wil je?

Ik had inderdaad een slechte dag, ik heb het inmiddels aldus gedaan : location.href=window.open(locat+".htm") veranderd in : href=window.open(locat+".htm") dit werkt probleemloos.

Ik wilde je graag nog iets vragen als dat mogelijk is : zie hier het jumpmenu'tje en de vraag eronder :

<form name="test">
<blockquote>
<div align="right">
<select name="menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,1)" multiple size="3">
<option value="#search" selected>Search Name and File</option>
<option value="abc/a.htm">001 Voorbeeld </option>
<option value="abc/b.htm">002 Voorbeeld </option>
<option value="abc/c.htm">003 Voorbeeld </option>
<option value="abc/d.htm">004 Voorbeeld </option>
<option value="abc/e.htm">005 Voorbeeld </option>

</select>

hoe voeg ik hier nu toe om hetzelfde effect te verkrijgen als in het andere scriptje ? Beide bevinden zich op dezelfde html pagina.

Met veel dank :) indien respons, Leon.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan