Target veranderen in js

Status
Niet open voor verdere reacties.

Defcon1

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Hallo,

ik ben bezig met een website en heb een probleempje met mijn menu, deze code heb ik van het internet afgehaald, want heb totaal geen verstand van js

var fix = 1; var delay = 2000; var modd = 0;
var bar = new menuBar();
bar.addMenu('Menu 1');
bar.addItem('entry1a.htm','Entry 1a');
bar.addItem('entry1b.htm','Entry 1b');
bar.addMenu('Menu 2');
bar.addItem('entry2a.htm','Entry 2a');
bar.addItem('entry2b.htm','Entry 2b');

nu wil ik de target van de links veranderen naar een iframe op de site, maar heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen. Heb het geprobeerd om wat toe tevoegen zoals "target=" maar wil niet echt lukken :P

enige hulp zou welkom zijn:)
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
meer info nodig, met alleen dit kunnen we niets. Welk menu is het? (site, code...)

de codes

Hier nog de codes een beetje lang, hoop dat dit de juiste info is:

// Drop Bown Menu - Head Script
// copyright Stephen Chapman, 4th March 2005, 5th February 2006
// you may copy this menu provided that you retain the copyright notice

var fix = 1; var delay = 2000; var modd = 0;
var bar = new menuBar();
bar.addMenu('Menu 1');
bar.addItem('entry1a.htm','Entry 1a');
bar.addItem('entry1b.htm','Entry 1b');
bar.addMenu('Menu 2');
bar.addItem('entry2a.htm','Entry 2a');
bar.addItem('entry2b.htm','Entry 2b');

// do not change anything below this line
var blc = '#663300';var blh = '#ffffff';var bla = '#996633';var lc = '#cccccc';var lh = '#996633';var la = '#ffffff';
function menuBar() {this.jj = -1;this.kk = 0;this.mO = new Array();this.addMenu = addMenu;this.addItem = addItem;this.writeBar = writeBar;this.writeDrop = writeDrop;}function addMenu(main) {this.mO[++this.jj] = new Object();this.mO[this.jj].main = main;this.kk = 0;this.mO[this.jj].link = new Array();this.mO[this.jj].name = new Array();}function addItem(link,name) {this.mO[this.jj].link[this.kk] = link;this.mO[this.jj].name[this.kk++] = name;}function writeBar() {for (var i=1;i <= this.mO.length; i++){document.write('<span id="navMenu'+i+'" class="mH">'+this.mO[i-1].main+'<\/span>');}}function writeDrop() {for (var i=1;i <= this.mO.length; i++){document.write('<div id="dropMenu'+i+'" class="mD">\r\n');for (var h=0;h < this.mO[i-1].link.length; h++){document.write('<a class="mL" href="'+this.mO[i-1].link[h]+'">'+this.mO[i-1].name[h]+'<\/a>\r\n');}document.write('<\/div>\r\n');}}
if (fix) window.onscroll=sMenu;window.onload=iMenu;var onm = null;var ponm = null;var podm = null;var ndm = bar.mO.length;
function posY() {return typeof window.pageYOffset != 'undefined' ? window.pageYOffset:document.documentElement.scrollTop? document.documentElement.scrollTop: document.body.scrollTop?document.body.scrollTop:0;}
function sMenu() {document.getElementById('mB').style.top = posY() + 'px'; for (i=1; i<=ndm; i++) {menuName = 'dropMenu' + i;odm = document.getElementById(menuName); if (onm) {var yPos = onm.offsetParent.offsetTop + onm.offsetParent.offsetHeight;odm.style.top = yPos + 'px';}}}
function iMenu() {if (document.getElementById) {document.onclick = mHide; for (i=1; i<=ndm; i++) {menuName = 'dropMenu' + i; navName = 'navMenu' + i; odm = document.getElementById(menuName); onm = document.getElementById(navName); odm.style.visibility = 'hidden'; onm.onmouseover = mHov; onm.onmouseout = mOut;} onm = null;} return;}
function mHov(e) {if (modd) clearTimeout(modd);document.onclick = null; honm = document.getElementById(this.id); if (honm != onm) {honm.style.color = lh; honm.style.backgroundColor = blh;} menuName = 'drop' + this.id.substring(3,this.id.length); odm = document.getElementById(menuName); if (podm == odm) {mHide(); return;} if (podm != null) mHide(); onm = document.getElementById(this.id); if ((ponm != onm ) || (podm == null)) {onm.style.color = la; onm.style.backgroundColor = bla;} if (odm) {xPos = onm.offsetParent.offsetLeft + onm.offsetLeft; yPos = onm.offsetParent.offsetTop + onm.offsetParent.offsetHeight; odm.style.left = xPos + 'px'; odm.style.top = yPos + 'px'; odm.style.visibility = 'visible'; odm.onmouseover = omov; odm.onmouseout = omot; podm = odm; ponm = onm;}}
function omov() {if (modd) clearTimeout(modd);}
function omot() {modd = setTimeout('mHide()',delay);}
function mOut(e) {modd = setTimeout('mHide()',delay);document.onclick = mHide;oonm = document.getElementById(this.id); if (oonm != onm) {oonm.style.color = lc; oonm.style.backgroundColor = blc;}}
function mHide() {document.onclick = null; if (podm) {podm.style.visibility = 'hidden'; podm = null; ponm.style.color = lc; ponm.style.backgroundColor = blc;} onm = null;}
if (fix) {var ag = navigator.userAgent.toLowerCase();var isG = (ag.indexOf('gecko') != -1);var isR=0;if (isG) {t = ag.split("rv:"); isR = parseFloat(t[1]);}if (isR && isR<1) setInterval('sMenu()',50);}

en hier nog andere javascript code die ik in apart bestand daarvoor heb:

// Drop Bown Menu - Body Script
// copyright Stephen Chapman, 4th March 2005
// you may copy this menu provided that you retain the copyright notice

var mapLink = 'vv.html';
var mapName = 'vv';

// do not change anything below this line
if (document.getElementById) {document.writeln('<div id="mB">\r\n');
bar.writeBar();document.write('\r\n<\/div>\r\n\r\n');bar.writeDrop();} else
document.writeln('<div id="mB"><a class="mO" href="'+mapLink+'">'+mapName+'<\/a><\/div>');

alvast bedankt,

zucht, wat een #$%^ code. Ik heb even gekeken, maar het is echt onmogelijk (lees: duurt te lang) om dit zo aan te passen. Voor zo'n simpel menu kan je beter naar iets anders zoeken, zoals hetzelfde, maar dan in CSS.

andere

Ik heb al een andere gevonden die wel goed werkt, in ieder geval bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan