taskmanager en regedit uitgeschakeld door systeembeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
905
Een kennis van me heeft het volgende probleem:

Zowel de taskmanager als de regedit staan uitgeschakeld door de systeembeheerder. Hij is de enige gebruiker van zijn Windows XP home SP2 machine en is zelf systeembeheerder.

Om taskmanager weer in te schakelen had ik toegang nodig tot regedit, maar die was ook geblokkeerd. Maar mbv Lavasoft RegHance kon ik de volgende sleutel gelukkig aanpassen:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableRegistryTools"=dword:00000000
"DisableTaskmgr"=dword:00000000

Die stonden namelijk beiden op 1. Sterker nog, als ik RegHance afsluit staan ze weer allebei op een zonder dat ik het heb aangepast.

Mbv Ad-aware en Spybot heb ik alle spyware verwijderd en Stinger vond 4x het BackDoor-AVW virus. Dit virus verstoorde naar mijn mening voornamelijk de toegang tot internet, maar naar verwijderen van het virus was dat probleem opgelost.

Wie oh wie weet hoe ik zowel de taskmanager als de regedit blijvend kan laten werken op de betreffende PC?
 
helpt ... tijdelijk

Beide scripts werken, alleen .... tijdelijk.
Ik kan een keer regedit / taskmanager openen, maar zodra ik die gesloten heb en het een aantal minuten later nogmaals probeer staan de betreffende DWORDs weer op 1.
 
En start/run/ gpedit.msc wil ook niet? Dan kom je in groepsbeleid, maar zal dan ook wel uitgeschakeld staan....verder weet ik het ook niet.
 
wederom tijdelijk

het werkt, maar naar verloop van tijd wordt de sleutel doodleuk terug gezet.

Er moet dus een of ander programma op die machine draaien die de sleutelwaarden weer terug zet naar 1 ipv 0.

Alle reg-bestanden kunnen de registry wel aanpassen, maar als een of ander automatisch programma het dan weer terug zet ben je voor Jan met de korte achternaam bezig.

Ben dus op zoek naar de oorzaak zodat ik het probleem kan oplossen. Kan momenteel niet meer bij de betreffende machine, maar kon het probleem toch niet loslaten.
 
gpedit.msc

gpedit.msc zit niet in XP home.

Heb zelfs de gehele HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies een keer verwijderd, maar die werd dus ook doodleuk weer aangemaakt.
 
Misschien kun je met Startup Control Panel iets bereiken. Is een progje waarmee je kunt managen wat er automatisch opstart, verwijzingen vanuit het register daarvoor kun je deleten, verplaatsen...etc.

http://www.mlin.net/files/StartupCPL.zip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan