codeklopper
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 aug 2010
Ik ontwikkel voor de afdeling waar ik werk een applicatie in Access (2003) waarmee taken (werk) uitgezet wordt onder de medewerkers. De taken worden centraal ingevoerd. Hiernaast maken de medewerkers die de taken invoeren ook een taak aan vanuit een centrale mailbox. Deze taak wordt aan de medewerker verstuurd die de taak uit dient te voeren.
Om van deze dubbele invoer af te komen wil ik de taak door de Access applicatie laten maken en in het venster van de medewerker tonen. De gebruiker kan dan eventueel bijlagen toevoegen etc.
Mijn probleem is dat de taak verstuurd wordt vanuit de mailbox van de medewerker zelf ipv de centrale mailbox.
Mijn code tot nu toe is:
Option Compare Database
Option Explicit
Function makeTask()
Dim OutlookApp As Outlook.Application
Dim outlookTask As Outlook.TaskItem
Set OutlookApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set outlookTask = OutlookApp.CreateItem(olTaskItem)
With outlookTask
.Recipients.Add (getEMail)
.Owner = "centraleMailbox"
.subject = getSubject
.Body = getOmschrijving
.ReminderSet = False
.DueDate = getDateEnd
.Assign
.Save
.Display
End With
Debug.Print outlookTask.DelegationState
End Function
Wat ik dus zoek is de VBA code waarmee ik de taak op kan slaan in de centrale mailbox en dus ook verstuur vanuit deze centrale mailbox zodat statusupdates ook teruggestuurd worden naar dit account.
Om van deze dubbele invoer af te komen wil ik de taak door de Access applicatie laten maken en in het venster van de medewerker tonen. De gebruiker kan dan eventueel bijlagen toevoegen etc.
Mijn probleem is dat de taak verstuurd wordt vanuit de mailbox van de medewerker zelf ipv de centrale mailbox.
Mijn code tot nu toe is:
Option Compare Database
Option Explicit
Function makeTask()
Dim OutlookApp As Outlook.Application
Dim outlookTask As Outlook.TaskItem
Set OutlookApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set outlookTask = OutlookApp.CreateItem(olTaskItem)
With outlookTask
.Recipients.Add (getEMail)
.Owner = "centraleMailbox"
.subject = getSubject
.Body = getOmschrijving
.ReminderSet = False
.DueDate = getDateEnd
.Assign
.Save
.Display
End With
Debug.Print outlookTask.DelegationState
End Function
Wat ik dus zoek is de VBA code waarmee ik de taak op kan slaan in de centrale mailbox en dus ook verstuur vanuit deze centrale mailbox zodat statusupdates ook teruggestuurd worden naar dit account.