Hallo allemaal,
Binnen Google Analytics wil ik een bepaalde URL (bedankt.php) als doel opnemen.
Bedankt.php moet getoond worden als een formulier is ingevuld, op submit is gedrukt, er geen fouten zijn gevonden en een mailtje is gestuurd.
Het formulier zelf, testen of er geen foutieve invoer is en de mailfunctie zitten binnen hetzelfde php-bestand (contact.php).
Misschien dat de oplossing heel eenvoudig is, maar ik kom er niet op. Wat volgens mij niet kan:
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken. (En sorry als deze vraag al eerder is gesteld...)
Binnen Google Analytics wil ik een bepaalde URL (bedankt.php) als doel opnemen.
Bedankt.php moet getoond worden als een formulier is ingevuld, op submit is gedrukt, er geen fouten zijn gevonden en een mailtje is gestuurd.
Het formulier zelf, testen of er geen foutieve invoer is en de mailfunctie zitten binnen hetzelfde php-bestand (contact.php).
Misschien dat de oplossing heel eenvoudig is, maar ik kom er niet op. Wat volgens mij niet kan:
- Tegen Google zeggen dat contact.php het doel is, gaat problemen geven want dan weet je nog niet of daadwerkelijk op submit is gedrukt.
- een include van bedankt.php, want dan verandert de URL niet.
- een href, want ik wil niet dat de gebruiker een link moet aanklikken.
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken. (En sorry als deze vraag al eerder is gesteld...)