TCP/IP networking

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaatje0

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Berichten
12
Goedenavond,

Op de laptop van m'n dochter, die onder XP home met service pack 2 draait, krijgen we steeds bij het opstarten van de computer de melding: dat het TCP/IP network niet werkt. Daardoor kan ze niet op het internet, wel op MSN.. De draadloze kaart en router start gewoon op. Heel vreemd allemaal.
Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

Groetjes, Wil
 
wel op msn en niet het internet...vreemd het een kan namelijk niet zonder de ander.

msn zonder internet gaat echt niet lukken hoor.
 
Hoi Puppie..
Er valt steeds meer uit op haar computer, MSN is nu ook weg..
Toch kon ze tot een uurtje geleden wel op MSN en niet op internet.. Wij vonden het ook al raar.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit gekke probleem? Voor dat TCP/PI probleem?

Groetjes, Wil
 
probeer het eens met een kabeltje....dus niet draadloos.
Lukt dat wel ??
 
Goede tip.. Ik ga dat morgen even testen..

Wil toch nog even vermelden, dat we de draadloze kaart al verwijderd hebben en er opnieuw opgezet hebben. Gaf geen resultaat. Maar wie weet morgen..
Dankjewel voor het meedenken. Ik zal morgen nog een reactie hier achter laten of het wel of niet gelukt is.

Groetjes, Wil
 
Zal niet gaan.
tcp/ip heb je nodig voor bedraad en draadloos
 
klopt helemaal.
maar als het drasdloos kaartje geen verbinding kan maken dan kan dit een foutmelding zijn.
 
ja en wat wil je daar mee vertellen.
de draadloos kaart kan stuk zijn en dan heb je geen tcp.
de hardware kaart kan wel juist ingesteld zijn en dus wel werken.
 
hoi hoi,
we hebben allebei de oplossinge geprobeerd, maar de laptop komt niet op het internet.
wil dit zeggen dat er iets in de hardware stuk is? en de laptop voor reparatie moet?
groetjes, wil
 
hoi allemaal,
ik wil iedereen bedanken voor de tips.. we hebben de computer gedormatteerd, alles opnieuw erop gezet, de laptop draait weer als nieuw.

allemaal bedankt voor jullie meedenken, ik waardeer het echt.

groetjes, wil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan