tcp/ip probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

black77

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo,

Hoop dat een van jullie mij weer op weg kan helpen.

Vanuit ons huis (=A) maak ik via een antenne en een access point verbinding met een ander huis (=B)verderop. Daar komt het adsl binnen op een router/modem.

In A heb ik een draadloos netwerkje. Achter ons access point hangt zowel een wireless access point als een gewone hub. Op mijn laptop heb ik een wireless kaartje. Deze maakt verbinding met het wireless access point en gaat op die manier het internet op. Werkt verder perfect.
Nu wil ik met diezelfde laptop via een netwerkkabel vanuit de hub ook het internet op en dat lukt niet. Het pingen naar local (127.0.0.1) gaat wel. Het pingen naar het ip-adres (10.0.0.14) dat hij van de dhcp heeft gekregen, lukt niet..

Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Als ik een andere pc op dezelfde netwerkkabel aansluit, krijgt die wel verbinding met internet. Dus de kabel is goed.

Ik heb dus zo'n vermoeden dat m'n tcp/ip instellingen voor de netwerkkaart dus verrot zijn.

Verder had ik SP2 geinstalleerd, maar die heb ik inmiddels weer verwijderd, maar dat heeft niet geholpen. De windows firewall staat helemaal uit en m'n Norton Internet Sec. had ik ook al helemaal uit staan.

Bij de status van de netwerkverbinding staat bij verzonden pakketten vele malen meer als bij de ontvangen pakketten.

Wie heeft voor mij de gouden tip??

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,

Femke

Wat zegt ipconfig /all? Krijg je wel een ip adres? Kijk eens in de handleiding in mijn handtekening voor het oplossen van problemen met netwerken.

Hoi,

Ja ik krijg een ip-adres.

Ipconfig /all zegt:

windows:
hostnaam : femke
primair DNS-achtervoegsel:
knooppunttype: hybride
ip-routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld: nee

ethernet-adapter lan verbinding:
fysiek adres: ... ( is gevuld)
dhcp ingeschakeld: ja
autom. configuratie ingeschakeld: ja
autoconfig ipadres: 10.0.0.12
subnet 255.255.255.0
standaard gateway: 10.0.0.2
DNS server: 10.0.0.2

Ik heb al een aantal documenten doorlopen, maar ik blijf hangen bij de stap van het pingen naar het ip-nummer dat ik heb gekregen.

Ik weet wel iets van het hele gebeuren af, maar op dit moment ben ik van het padje..

Nog suggesties?

Gr.

Femke

Pingen naar de localhost lukt dus wel, maar pingen naar zijn eigen ip adres niet? Gooi dan het tcp/ip protocol eens weg en voeg het opnieuw toe. Als dat niet werkt, probeer dan eens winsockfix.

Hoe kan ik dat tcp/ip precies weggooien? In de help van Windows stond dat het standaard werd geinstalleerd en daarom niet te verwijderen was.
Ik heb wel nog een commando geprobeerd, iets in de trant van "net ip reset log.txt" ( het precieze commando weet ik niet meer). Dat heeft niet geholpen.

Ga naar je bureaublad, daar vind je het pictogram netwerkomgeving. Klik daar met de rechtermuisknop op en kies voor eigenschappen. Een overzicht van geinstalleerde netwerkkaarten verschijnt. Klik met de rechtermuisknop op de netwerkkaart en kies voor eigenschappen. Er verschijnt een lijstje met onderdelen die aan die netwerkkaart gekoppeld zijn. Selecteer TCP/IP en klik op verwijderen.

Toevoegen doe je op dezelfde wijze, maar dan door te kiezen toevoegen. Kies voor protocol, microsoft en TCP/IP. Er kan om de windows cd gevraagd worden.

Hallo Hangmat,

Hmm dat is me niet gelukt. Die knop verwijderen bleef grijs.

Uit frustratie heb ik de recovery cd erin gedaan en XP opnieuw geinstalleerd en...

het werkt weer als een zonnetje!!

Lang leve Windows... not....

In ieder geval heel erg bedankt voor je moeite!

Gr.

Femke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan