Te branden bestanden te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freedom

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Dit is waarschijnlijk een domme vraag maar ik wil 'mijn documenten' en 'mijn favorieten' branden op een dvd met het gratis brandprogramma Burn4free. Alleen past dit alles niet op één dvd. Kan ik dan toch gewoon deze bestanden op twee dvd's branden, zodat ik dit later weer kan kopiëren naar windows XP na een herinstallatie? Ik heb al zo lang niets meer gebrand etc. en ben bepaalde dingen gewoon helemaal vergeten... oops

Alvast bedankt,
freedom

Laatst bewerkt:
Waarom wil je dit niet in 1keer branden op 2 dvd's?

Waarom moet de ene helft voor de xp installatie en de andere helft na de installatie?

Je kunt proberen om deze mappen eerst te comprimeren met bijv. 7-zip of WinRAR voordat je ze gaat branden. Afhankelijk van de bestanden kan je dit een hoop ruimte besparen. Misschien past het dan wel op 1 DVD.

Waarom wil je dit niet in 1keer branden op 2 dvd's?

Waarom moet de ene helft voor de xp installatie en de andere helft na de installatie?

Sorry, ik was niet duidelijk denk ik. Ik wil gewoon mijn documenten en mijn favorieten op een dvd hebben zodat ik deze mappen de volgende keer zou kunnen terugzetten.

Je kunt proberen om deze mappen eerst te comprimeren met bijv. 7-zip of WinRAR voordat je ze gaat branden. Afhankelijk van de bestanden kan je dit een hoop ruimte besparen. Misschien past het dan wel op 1 DVD.
Dit heb ik nooit gedaan, ik hoop dat het eenvoudig is. Ik heb ook gehoord dat je het programma shrink kan gebruiken.

7-zip is gratis, WinRAR is shareware. Beide zijn in het Nederlands (WinRAR moet je apart in het Nederlands downloaden). Het is niet moeilijk, er zit ook een goede help functie in. 7-zip heeft over het algemeen een betere compressie dan WinRAR. Beide programma's hebben ook de mogelijkheid om meerdere volumes aan te maken (opgesplitste bestanden), zodat je ze makkelijk op 2 DVD's kunt branden mocht het toch nog te groot zijn.

Laatst bewerkt:
Misschien wel handig om eerst eens te weten hoe groot de mappen zijn.....

De bestanden zijn ongeveer 8 GB, maar ik ben bang dat ik te laat ben want de computer start niet meer op, of hij 'bevriest' zodra hij opstart. Ik weet niet of mijn bestanden nog te redden zijn. Ik zal windows opnieuw moeten installeren, maar ik ga het misschien laten doen want ik heb altijd problemen met drivers als ik het zelf doe. Het is geen merk pc.

Laatst bewerkt:
Waarom doe ik zo moeilijk eigenlijk.. je kan toch alles eenvoudig branden op twee verschillende CD-RW's ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan